שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

סיום מתוק בפרויקט 'חוצה ישראל' בחצור הגלילית

הפרויקט בתמיכת משרד התרבות ושח"ם – ארגון השחקנים הגיע לסיומו ביום חמישי בו הציגו בנות הנוער מופע סיום חגיגי במרכז הצעירים מורנו

לאחר חמישה חודשי חזרות אינטנסיביים הממשיכים בימים אלה אל תוך 2019, בהנחיית השחקן חיים עבוד התקיים מופע הסיום במרכז הצעירים מורנו בו לקחו 12 נערות מחצור הגלילית.

פרויקט "חוצה ישראל" של שח"ם – ארגון השחקנים בישראל ובתמיכת משרד התרבות והספורט שמטרתו הנגשת התיאטרון לאוכלוסיות בפריפריה מהחברתית והגאוגרפית. הפרויקט כלל סדרת מפגשים עם בנות נוער שעברו סדנאות משחק, יצירה והעשרה בכל תחומי הבמה ואמנות התיאטרון.

הפרויקט הפגיש את בנות הנוער עם אומנים ויוצרים מתחום התיאטרון, הקולנוע והטלוויזיה וקיימו עמם דיאלוג וסדנאות וביניהם: הילה סעדה שהעבירה להן כיתת אמן, אלה גופר שהעבירה להן סדנת מסיכות ומשה אשכנזי ששוחח איתן על סרט בכיכובו לאחר הקרנתו.

חיים עבוד, שחקן ומנחה פרויקט "חוצה ישראל" ביפו: "הגיוס לפרויקט לא היה קל! הקמנו קבוצה יש מאין, בעיקר ברגליים. הלכנו מבית ספר לבית ספר ביפו והסביבה וקראנו לנערים ונערות להגיע ולהתנסות, בסופו של דבר התגבשה קבוצה נפלאה של נערות שיצאו למסע עם עדי ולאט לאט קורמת הקבוצה עור וגידים כשהציפייה והמטרה שלנו להגיע לסוף שנת 2019 עם פרויקט סיום והפקה שתועלה על במת התיאטרון בצוותא אל מול קהל מוזמנים, משפחות, חברים וציבור הרחב."

אורי רשטיק מרכז פעילות שח"ם: "פרויקט "חוצה ישראל" זו הזדמנות מצוינת לחשוף ולהכיר לבני נוער מהפריפריה את עולם המשחק. אנו שמחים על ההזדמנות שניתנה לנו בשח"ם, להוביל ולהפעיל את הפרויקט המצוי בחסות משרד התרבות, שמעצמים את בני הנוער ומאפשר להם לבטא את כישוריהם בליווי שחקנים מקצועיים."