שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

בקרוב לא יהיה מנוס מהשבתת פעילות הטלוויזיה

בעקבות ההחלטה על ההקלות שיינתנו לזכייניות "קשת" ו"רשת" במסגרת תיקון חוק הרשות השנייה,  מזהירים בשח"ם כי צעד שכזה יגרור תגובה שעדיין לא נראתה כמותה במדינת ישראל.

 

ביום חמישי האחרון, בישיבת ועדת הכלכלה שנמשכה עד שעות הלילה, קיבלו "קשת" ו"רשת", במסגרת הסדר החוב לערוץ 10 וערב בחירות, אפשרות לדחות את כל חובות התוכן שלהן מהעבר (כ-80 מיליון ₪) לתקופת המעבר לרישיון, וכן לדחות ביצוע של כ-27% מההתחייבויות של הסוגה העילית המכרז בכל אחת מהשנים הבאות ועד לרישיון. את הדחייה של כ-160 מיליון ₪ יחזירו במשך 6 שנים.

 

מדובר במכה אדירה ליצירה הישראלית ובפגיעה אנושה בפרנסתם של 4,000 יוצרים ושחקנים ומשפחותיהם. זוהי הקלה בשווי של כ-240,000,000 ₪ המבוצעת ערב בחירות על ידי מנכ"ל משרד רה"מ ולא משרד התקשורת והרשות השנייה - כמתבקש במדינה מתוקנת.

 

ביום שני הקרוב יתקיים כינוס היוצרים בטלוויזיה בו יוחלט על צעדי מחאה. בשח"ם שוקלים פנייה לבג"צ.

 

אוהד קנולר, יו"ר שח"ם (ארגון השחקנים בישראל): "אם משרד ראש הממשלה ומשרד התקשורת חשבו שהצליחו להעביר את המחטף של מחיקת היצירה הישראלית בוועדת הכלכלה מעל ראשנו, יש לנו חדשות בשבילם. בלי היוצרים והשחקנים לא יהיה ערוץ 10 וגם לא יהיה ערוץ 2. המשמעות תהיה סדרת מחאות שעלולה להגיע לשביתה מלאה בטלוויזיה הישראלית לראשונה מאז הקמת המדינה. אנחנו, אלו שמייצרים את הטלוויזיה הישראלית ואת האתוס הלאומי, ולא נאפשר שיהפכו אותנו לסטטיסטים במופע האימים הזה".

 

שחר בוצר, מרכז שח"ם: "התרגיל השחוק הזה בו הזכיינים מנצלים כל הזדמנות לבקש הקלות והממשלה בוחרת לתת הנחות ביצירה ישראלית במקום בהפחתת התמלוגים הגבוהים, מיצה את עצמו מבחינתנו. הסיכום יוביל למאבק עיקש גם ברחוב וגם בין כותלי בית המשפט העליון. אנחנו ערוכים למאבק ארוך".