שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

הגוף התיאטרלי - כיתת אמן של פנטומימאים בינלאומיים

הפסטיבל הבינלאומי WoMan Stage מתקיים השנה בפעם שלישית ומוקדש לציון של שנת ה-90 מהולדתו של מרסל מרסו. במסגרת הפסטיבל תתקיים כיתת אמן של הפנטומימאים הבינלאומיים שרה מנגנו ופייר-איב מסיפ.

אודות האמנים:

שרה מנגנו, בוגרת האקדמיה לריקוד «Teatro Nuovo Torino» ב-1994 באיטליה וגם "בית הספר למימודרמה של מרסל מרסו" ב-1997. הייתה שותפה לחלק מיצירותיו של מרסו, ואסיסטנטית  שלו בהצגות יחיד ובכיתות אומן. כמו כן,הייתה מנהלת אמנותית של תיאטרון "אקטה פבולה" במשך 10 שנים בהן כתבה וביימה הצגות רבות.

פייר-איב מסיפ היה אמן קרקס לפני שהתקבל ללימודים בבית הספר של מרסל מרסו. הוא סיים את הלימודים עם תעודת הצטיינות ובמשך 8 שניםשחק בהצגות של

 “La Nouvelle Company de Mimodrame Marcel Marceau”

היה גם אחד האסיסטנטים האחרונים של מרסו.

 

שרה ופייר-עובדים ביחד במשך 15 שנים.  הם פרופסורים בתיאטרון פיזי ב-

«Conservatoire du VI° arrondissement »  בפריס, מנהלים אמנותיים של תיאטרון "אקטה פבולה" ומייסדים של תיאטרון

" Mangano-Massip"  The Company 

 

 שרה מנגנו ופייר-איב מסיפ מעבירים כיתות אמן בכל העולם.

"אנחנו מחוברים מאוד לרעיון הקניית האמנות שלנו. ההוראה שלנו מבוססת על הבנה ושימוש בשלוש הטכניקות העיקריות בפנטומימה: מרסל מרסו, אטיין דקרו וז'אק לקוק. אנו שואפים להכרה באמנות הפנטומימה בעולם התיאטרלי ובעיניו של הציבור הרחב. יצרנו פרויקטים רבים עם מטרה זו בראש, ובעיקר Mim'Provisation  ו- Mimesis. שחקן תיאטרון חייב לחקור את אפשרויות  ההבעה של  הגוף במרחב התיאטרלי על מנת ליצור שפה רבת עוצמה ויוצאת דופן. המחקר שלנו הוביל אותנו לגלות את כוחו הפרימיטיבי של החיקוי, ואנחנו משתמשים בו ביצירה כאנליזה פיוטית של המציאות. בהשראת מרסל מרסו, אטיין דקר וז'אק לקוק, הפדגוגיה שלנו מבקשת לגלות את המגוון הרחב של הביטוי הפיזי של השחקן, דקויות של תנועה ומחווה דרמטית. בסדנא זו נעבוד דווקא על  הגוף כמטפורה, ניתוח תנועה ועבודה ליצירת קשר".

 

יום רביעי, 4/12/2013, מ-9.00 עד 15.00 עם הפסקות.

בימת העיר, רח' ביאליק 5, טבריה

מספר מקומות מוגבל ל- 20 .

מחיר: 300 ש''ח.

230 ₪ לחברי "שח''ם"

 

העלות כוללת גם כניסה חופשית לכל אירועי הפסטיבל.

לפרטים והרשמה טל':

 054-4939381

 5054-647802  

 

לפרטים נוספים בפייסבוק לחץ/י כאן.