שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

מרכז פעילות שח"ם שחר בוצר בדברי פרידה לחברי הארגון

לאחר תקופה משמעותית, מספקת ומאתגרת כמרכז שח״ם, אני יוצא בקרוב לדרך מקצועית חדשה. בתקופה האחרונה מאז קיבלתי את ההצעה לתפקיד החדש, התלבטתי קשות, שח״ם זה לא רק מקום עבודה עבורי, הארגון הזה, עובדיו וחבריו הפכו בשלוש וחצי שנים האחרונות לבית עבורי ולחלק מהותי בתעודת הזהות שלי.

אני מוקיר תודה לדביר בנדק והוועד המנהל הראשון שלי שלקחו בחור בן 28 ונתנו לו את המפתחות לארגון החשוב הזה, לאוהד קנולר האמיץ וחסר הפחד שנלחם איתי כתף לכתף במאבק על עתידו של המקצוע החשוב הזה ועל מקומה של התרבות הישראלית בסדר העדיפויות הלאומי.

לחברי הוועד המנהל לדורותיהם שמשקיעים בהתנדבות זמן יזע ודמעות למען הארגון ולכם השחקנים חברי שח״ם, שגיביתם אותנו בכל מהלך ומאבק, גיליתם לי עולם חדש שלא הכרתי ודפוסי מחשבה בלתי צפויים לחלוטין אבל קסומים.

חשוב לי גם להודות לצוות המקצועי, הצוות שלי, צוות שח״ם בשנים האחרונות- לימיי, אדם, הדר, לי, מעין, שי, גילי, לימור, טלי, ניצן ונגה. שנשארו איתי או הצטרפו אלי, עבדו איתי, התווכחו איתי ופיתחו עבורכם ארגון מוביל בעשייה ובשיח התרבותי והתקשורתי בארץ.

דווקא בימים כה קשים כפי שאנו חווים בחודש וחצי האחרונים, מתחדדת בעיני העובדה שהביחד הזה, הביחד של ארגון עצמאיים שקושרים את גורלם מרצון, ומשלמים דמי חבר כדי לקדם ערכים משותפים, הוא לא מובן מאליו.

אני גאה בהישגים שהישגנו אבל יותר מכך אני גאה בכך ששח״ם כיום הוא גוף חזק, מסודר ועוצמתי שגדול יותר מסך חלקיו. מבחינתי מדובר בתום תקופה ולא בפרידה, אני מחויב לכם, מחויב להעברת הלפיד בצורה מקיפה ומסודרת, וחשוב יותר- מחויב לערכים ולסדר היום האידיאולוגי של שח״ם מכל תפקיד שאמלא בעתיד.

יש משפט אחד שאשמח אם יישאר כזיכרון מתקופתי בשחם, ועומד בבסיס התפיסה שניסינו להנחיל ששחקן=מקצוע, ״כבוד הוא מתנה שאדם מעניק לעצמו״. תבחרו להעניק לעצמכם ולמקצוע שלכם את הכבוד הראוי לו וכך יתייחסו אליו גם אחרים.

שלכם,

שחר בוצר