שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

מכתב לשחקני שח"ם מאורי רשטיק, מרכז העמותה הנכנס

נעים להכיר! אני אורי רשטיק, בן שלושים ואחת מגבעתיים ולפני כחודשיים בחר בי הועד המנהל לרכז את הפעילות בארגון הגדול והמוביל בתחום התרבות והיצירה הישראלית – שח"ם. ואני נרגש ושמח להתחיל את התפקיד בו אני זוכה, הלכה למעשה, לייצג את אחד הציבורים החשובים והמשמעותיים בחברה הישראלית.

בראש ובראשונה, ארגון שח"ם ימשיך להיות ארגון יעיל שיודע לתת שירות וליזום פרויקטים חדשים, תוך ידיעה שליבת קיומו היא בשמירה על מקצוע השחקן וזכויותיו- באמצעות חתירה לחוזי עבודה חדשים, אכיפת החוזים הקיימים ובפעילות אל מול מקבלי ההחלטות. יתרה מכך, השחקן הישראלי חייב וימשיך לחדור ללב ליבה של החברה הישראלית וזאת תוך הרחבת הפרויקטים "תרבות לפרפריה" ו"חוצה ישראל" וכן פתיחת פרויקטים חברתיים נוספים ומענה לצרכי החברה כמו במבצע צוק איתן.

בנוסף לכל אלו, שנה עמוסה ומרתקת עומדת לפנינו במהלכה אנו עתידים להמשיך את המאבק על עתיד התרבות בישראל ועל תקציב התרבות, שכן למרות ההישגים המרשימים שכללו העלאה של 120 מיליון ₪ בתקציב התרבות, אין אנו מסתפקים בהישגים אלו ונמשיך להיאבק עד שנגיע ל1% לנשמה. זאת תהיה גם שנת מפתח עבור חברינו בתאטרוני הרפטואר שעומדים בפני כניסה למו"מ על ההסכמים הקיבוציים. עוד צפויה לנו השנה הרחבת מערך הסדנאות והקורסים שאנו מציעים לחברי שחם ושיפור מערך השירותים לשחקן.

אני רוצה לנצל הזדמנות זו ולהודות לצוות העובדים המקצועי, לחברי הוועד המנהל וחברי ועדת ביקורת ולעשרות שחקניות ושחקנים שכבר נפגשתי עימם ומסייעים לי רבות בתהליכי הכניסה לתפקיד. כמו כן, אבקש להודות מקרב לב למרכז הפעילות היוצא של העמותה, שחר בוצר, על תרומתו האדירה לבנית הארגון ולקידום מעמד השחקן והתרבות בישראל.

אני מזמין אתכם ואתכן לפנות אלי בכל עת במייל [email protected] ובטלפון 0528044478.

בברכה,

אורי רשטיק

מרכז פעילות העמותה

שח"ם - ארגון השחקנים בישראל