שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

חג המחזמר בבת ים מעסיק שחקנים בתנאים מחפירים

 
החל משנת 2013 עיריית בת ים מפיקה בחג החנוכה פסטיבל מחזות זמר מקוריים למבוגרים, הפסטיבל זה מספר שנים הוא מקור תעסוקה ופרנסה לשחקנים ולשחקניות וגם השנה הפסטיבל צפוי להתקיים במהלך חג החנוכה בחודש דצמבר.

לידינו הגיע חוזה המפרט את התנאים המחפירים בהם מועסקים השחקנים, בהם התברר כי אין בכוונת יוצרי הפסטיבל לשלם לשחקנים ולשחקניות שום תמורה בגין תקופת החזרות האינטנסיבית בת החודשיים, ובגין 4 הצגות למעט תשלום של 1000 ₪ בגין החזר הוצאות

שחקנים ושחקניות הינם בעלי מקצוע אשר משקיעים שנים על מנת לשפר את כישרונם. כמו כל מקצוע אחר גם לשחקנים ולשחקניות מגיע לקבל תשלום הולם עבר עבודתם המקצועית. מצופה מרשות עירונית, המפיקה פסטיבלים רבים לשלם לעובדיה ולדאוג להעסקה הוגנת.

בעבר ארגון שח"ם הגיע להסכמים עם עיריית עכו, המפיקה את פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ועם התיאטרון העירוני בחיפה, המפיק את הפסטיבל להצגות ילדים הבינלאומי. ההסכמות כוללות תשלום השחקנים הן בגין תקופת החזרות והן בגין ההשתתפות בהצגות.

ארגון שח"ם פעל בעבר וימשיך לעשות זאת גם בעתיד למען זכויות השחקנים. תופעת אי התשלום לשחקנים עבור עבודתם המקצועיים היא תופעה המזלזלת בכל מקצוע המשחק וארגון שח"ם ימשיך לפעול נגד תופעה זו.