שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

העלאות שכר לשחקנים חברי שח"ם בתאטראות הרפרטואריים

חל מחודש  ינואר שחקנים ושחקניות חברי שח"ם העובדים בתיאטראות הרפרטואריים "הבימה", "הקאמרי" ו"החאן" תחת הסכם קיבוצי,  ייהנו מהעלאות שכר משמעותיות.

בכל התאטראות השחקנים ייהנו מעליית שכר המינימום במשק ל-5000 שקלים הואיל ושחקנים אשר דרגתם מקנה להם משכורת בסיס מתחת למשכורת המינימום במשק, נהנים מהשלמת  השכר לשכר המינימום על פי ההסכמים עם שח"ם.

 

בתיאטרון הבימה, בהתאם להסכם שנחתם בחודש מרץ 2016, השחקנים והשחקניות ייהנו מעליית שכר של כ – 5% בממוצע והחל מחודש פברואר 2017 תיפתח דרגת שכר חדשה בתיאטרון , 15+ , בנוסף בהתאם להסכם, התיאטרון יעניק לשחקן או לשחקנית קביעות ויעניק סך כולל של 7.5 דרגות לשחקנים הקיימים. כלל התוספות הללו יכולות להסתכם בהעלאה של מאות שקלים בחודש לשחקנים ולשחקניות.

בנוסף בהסכם סוכם כי מידי שנה יגדלו סכומי ההפרשות לפנסיה, כך שהחל מחודש ינואר אחוז ההפרשה על הפרמיות יעמוד על 65% , עלייה של 10% מן השנה הקודמת.

בתיאטרון הקאמרי, בהתאם להסכם שנחתם בחודש מרץ 2016, השחקנים והשחקניות ייהנו מעליית שכר של כ - 5% בממוצע והחל מחודש פברואר 2017 תיפתח דרגת שכר חדשה בתיאטרון , 16 , בנוסף בהתאם להסכם, התיאטרון יעניק לשחקן או לשחקנית קביעות ויעניק סך כולל של 10 דרגות לשחקנים הקיימים. כלל התוספות הללו יכולות להסתכם בהעלאה של מאות שקלים בחודש לשחקנים ולשחקניות.

בנוסף בהסכם סוכם כי מידי שנה יגדלו סכומי ההפרשות לפנסיה, כך שהחל מחודש ינואר אחוז ההפרשה על הפרמיות יעמוד על 65% , עלייה של 10% מן השנה הקודמת.

 בתיאטרון החאן, בהתאם להסכם שנחתם בחודש נובמבר 2016, בינואר 2017 השחקנים והשחקניות עד דרגה 13 ייהנו מעליית שכר של כ – 1% המהווה עלייה משמעותית בשכר השחקנים והשחקניות וכן שחקנים ותיקים בדרגה 15 יהנו מתוספת פרמיות קבועה שלא הייתה בעבר. כמו כן התיאטרון יפריש הפרשות לפנסיה על רכיבי שכר חדשים בגינם לא הפריש בעבר.

 ארגון שח"ם רואה בראש מעייניו את השחקנים והשחקניות ודואג כי יכבדו את תפקידיהם, ויקבלו תנאים סוציאליים מתאימים.