שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

אירוע הסיום של פרויקט 'חוצה ישראל' נערך בחצור הגלילית

אירוע הסיום של פרויקט "חוצה ישראל": לאחר חצי שנה של חזרות אינטנסיבית בהנחיית השחקן עדי אייזנמן, העלו בני הנוער של חצור הגלילית את המופע "אזהרה", העוסק בהתמודדות עם תופעת האלכוהול בקרב בני נוער.

 

האירוע התקיים ביום ראשון האחרון, בהיכל התרבות בחצור הגלילית במעמד שרת התרבות וראש המועצה. שרת התרבות מחתה דמעה מהתרגשות במהלך סרט מקדים שצילמו הנערים ובו סיפרו על הפרויקט, על החוויה האישית והקבוצתית ועל המסע שעברו יחד בינם לבין עצמם ואחד עם השני.

במהלך החזרות הגיעו להנחות את בני הנוער השחקנים ליאת הר-לב, אסתי זקהיים, עמוס תמם, דני שטג, שרית וינו אלעד, ישי גולן ושרי גבעתי.

עדי איזנמן, שחקן ומנחה פרויקט "חוצה ישראל" בחצור הגלילית: חצור הגלילית חוגגת 60 שנה להיווסדה ועד היום לא היו בה שום חוגים או מגמות לתאטרון!! ואם אי פעם עלתה לכותרות וחדרה לתודעתנו הלא זה רק דרך הסאגה החוזרת של מפעל "פרי גליל" וספורי המצוקה שליוו אותו. פגשתי בחצור חבורה של נערים ונערות שהיו נחושים להציג בפני שרת התרבות והמדינה כולה פנים אחרים של חצור, פנים של בני נוער עם אומץ ותעוזה לקחת נושא כמו – צריכת אלכוהול בקרב בני נוער- שאינו בלעדי לחצור אלא כבר בגדר מכת מדינה. פרויקט "נותנים במה" הוכיח שניתן לחולל שינוי אמיתי ועמוק. קבוצה מרגשת וכנה של נערים ונערות מחצור הגלילית העלו מחזמר שעוסק בצריכת אלכוהול בקרב בני נוער, שזכה להצלחה גדולה ותשואות גדולות וכעת אנו בוחנים אפשרויות להעלותו שוב".

 

שחר בוצר, מרכז שח"ם: מטרת פרויקט "חוצה ישראל" הייתה לחשוף ולהכיר לבני נוער מהפריפריה את עולם המשחק- ההנאה, העבודה הקשה, ההתמדה, הסבלנות והיופי שבו. אנו שמחים על ההזדמנות שניתנה לנו בשח"ם, להוביל ולהפעיל את הפרויקט המצוי בחסות משרד התרבות, אשר הוכיח את יכולתו להעצים את בני הנוער ולאפשר להם לבטא את כישרונם ויכולתם בליווים של בכירי תעשיית המשחק בארץ. כולי תקווה כי הפרויקט שכה הצליח, יתוקצב ויתעצם בהמשך לאזורים נוספים בארץ ויביא את קולם של תושבי הפריפריה אל מרכז הבמה".

ארגון השחקנים בישראל (שח"ם) הוביל והפעיל בחצי השנה את פרויקט "נותנים במה" במימון משרד התרבות. במסגרת הפרויקט הוזמנו בני נוער (כיתות ח-י"ב) מחצור הגלילית לקחת חלק ללא תשלום בסדנאות משחק אחת לשבוע למשך חצי שנה, עם בכירי השחקנים בישראל.

 

פורסם לראשונה ב- README