שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

ניצחון קטן של המחלקה המשפטית – טלי רובין נ' הבימה

 

לפני מספר חודשים פנתה למחלקה המשפטית בשח"ם, חברת הארגון – השחקנית טלי רובין, בבקשה לעזרה בגביית חוב בסך כ – 50,000 ₪ אשר חב לה תיאטרון הבימה במשך למעלה משנתיים. לאחר הגשת תביעה לביהמ"ש בסיוע המחלקה המשפטית, זכתה השחקנית בימים האחרונים לקבל מהתיאטרון את החוב המלא!

 

השחקנית הועסקה על ידי תיאטרון הבימה כפרילנסרית החל מחודש דצמבר 2010, כאשר החל מחודש זה ועד מועד עזיבתה את התיאטרון, כשנה וחצי לאחר מכן, בחודש אפריל 2012, לא שילם לה תיאטרון הבימה את שכרה בסך מצטבר של כ- 50,000 ₪, וזאת על אף אין ספור פניות מצד השחקנית לתיאטרון בבקשה לתשלום שכרה, ואין ספור הבטחות מצד התיאטרון לעשות כן.

 

כאשר כל ניסיונותיה של השחקנית לקבל מהתיאטרון את התשלום המגיע לה עלו בתוהו, פנתה השחקנית בסוף שנת 2012 למחלקה המשפטית בשח"ם, על מנת שנעזור לה לגבות מתיאטרון הבימה את החוב.

 

זמן קצר לאחר פנייתה למחלקה, הוצא לתיאטרון על ידי עו"ד אדם כהן שטורם, מרכז המחלקה המשפטית בשח"ם, מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטים, בו התרה עו"ד כהן שטורם בתיאטרון כי אם לא ישולם לשחקנית החוב המגיע לה לאלתר, תגיש השחקנית תביעה כספית בבית המשפט כנגד התיאטרון.

 

זמן קצר לאחר קבלת המכתב, יצר התיאטרון קשר עם השחקנית וביקש לשלם את חובו בפריסה לתשלומים. השחקנית הסכימה להסדר זה. ואולם, התיאטרון לא עמד בהתחייבותו ולא שילם לשחקנית את חובו בהתאם למוסכם.

 

משכך, בהיעדר ברירה אחרת, הגישה השחקנית לפני כשלושה חודשים, בסיוע המחלקה המשפטית, תביעה כנגד תיאטרון הבימה לבית המשפט השלום בתל אביב.

 

לאחר הגשת התביעה, פנה התיאטרון פעם נוספת לשחקנית ובקש לשלם לשחקנית את החוב בתשלומים. בעצת המחלקה המשפטית, הסכימה השחקנית להסדר, בכפוף לכך כי סכום התשלום יהיה גבוה יותר מסכום החוב המקורי, ויעמוד על 55,000 ₪, וכי להסדר יינתן תוקף של פסק דין.

 

תיאטרון הבימה, הסכים לדרישות השחקנית, ולהסדר הפשרה ניתן תוקף של פסק דין. כך, לפני מספר ימים קיבלה רובין לידיה מהתיאטרון את מלוא הסכום  לכיסוי החוב.

 

סיפור זה מהווה דוגמא לפעילות מוצלחת, אחת מיני רבות, של המחלקה המשפטית בעזרה לחברי הארגון בהגנה על זכויותיהם. ואולם, הצלחה זו לא הייתה מתרחשת לולא אזרה השחקנית אומץ לפנות למחלקה המשפטית ולהיעזר בשרותיה, ללא חשש.

 

לכן, אנו מציעים לכם, כחלק מהשירות הניתן לכם כחברי שח"ם, להיעזר במחלקה המשפטית בכל מקום בו הינכם סבורים כי זכיותיכם כשחקנים נפגעו. אנו מצידנו נעשה ככל שביכולתנו לעזור לכם להגן על זכויותיכם ולטפל בצורה מוצלחת בפנייתכם.

 

שלכן ובשבילכן המחלקה המשפטית