שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

תנאי העסקה הוגנים לשחקנים בסרטי סטודנטים גם באוניברסיטת אריאל!

שח"ם – ארגון השחקנים בישראל ומסלול קולנוע וטלוויזיה בביה"ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל חתמו על הסכם המסדיר את תנאי השחקנים העובדים בסרטי סטודנטים לקולנוע ומגדיר תשלום מינימלי לשחקנים מקצועיים, חובת עמידה בנאותות הפקה ועוד. אורי רשטיק, מרכז פעילות שח"ם: "מעתה שחקנים זכאים לתשלום עבור עבודתם גם בסרטי הסטודנטים."

הסכם זה מצטרף להסכם שנחתם עם מכללת ספיר וממשיך את פעילות שח"ם כנגד העסקה פוגענית של שחקנים מקצועיים.

לאחר שיתוף פעולה פורה בין הצדדים נחתם הסכם בין שח"ם לבין המסלול לקולנוע וטלוויזיה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל שבשומרון, המסדיר את תנאי העסקתם של השחקנים בסרטים סטודנטים. ההסכם מסדיר את תנאי וזכויות השחקנים המקצועיים בסרטי הסטודנטים ואת התחייבותם להשתתף בסרט בהתאם למצופה מחשקן מקצועי ומצדו השני ההסכם מבטיח תמורה לשחקנים.

ההסכם מבהיר כי לפני תחילת כל הפקה בין השחקן לבין הסטודנט שהינו במאי/מפיק ייחתם חוזה אישי, החוזה האישי יכלול את תנאי העסקה של השחקן ביניהם: הקפדה על נאותות הפקה בסטים, ארוחות, נסיעות והחזרי הוצאות, עיגון תמורה לשחקנים מקצועיים או סטודנטים עבור יום צילום, הגבלות על צילומי סצנות עירום כמקובל בחוזה שח"ם.

שח"ם קורא לכלל בתי הספר לקולנוע להצטרף להסכם שח"ם לסרטי סטודנטים.

אורי רשטיק, מרכז פעילות שח"ם – ארגון השחקנים בישראל: "ההסכם הוא עוד צעד שמוכיח ששחקן שווה מקצוע שיביא לשיתוף פעולה פורה בין ביה"ס לקולנוע באוניברסיטת אריאל לבין שח"ם. מעתה שחקנים זכאים לתשלום עבור עבודתם גם בסרטי הסטודנטים. אנו נמשיך לפעול מול בתי ספר נוספים להשרשת הנורמות הראויות. אנו שמחים לשתף פעולה עם ביה"ס ולהעניק את פרס השחקן המצטיין, שיוענק לשחקן המצטיין שיבחר בערב הקרנת סרטי הסטודנטים."

אייל בורס, ראש מסלול קולנוע וטלוויזיה בביה"ס לתקשורת של אוניברסיטת אריאל: "אני מברך על ההסכם שנחתם בין שח"ם- ארגון השחקנים בישראל לבין אוניברסיטת אריאל שבשומרון. ההסכם החשוב מסדיר את כללי ההתקשרות וממסד שיתוף פעולה בין הצדדים. אנו שמחים במיוחד ששח"ם תעניק מעתה פרס לזוכה בתחרות פרס השחקן המצטיין בערב סרטי הגמר של המסלול."

 

לדף הזכותון: http://bit.ly/2YoWhmI

להסכם עם אוניברסיטת אריאל: http://bit.ly/2GLpZaK