שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

הבהרות חשובות בנוגע להסכם שח"ם – א.לה

חברים יקרים,

 

ביום 03.05.18 שח"ם הוציא מכתב לא.ל.ה בנוגע לשני עניינים חשובים שנתקלנו בהם לאחרונה, כדלקמן:

1. זכות ההחלפה של שחקן -  על פי הסכם שח"ם – א.ל.ה , שחקן המשחק בהצגה רשאי בכל שלב לבקש הכנסת מחליף בהצגה, בכפוף להוראות ההסכם, גם אם מדובר בעונה הראשונה של ההצגה, וגם אם מדובר בהחלפה לצורך השתתפות בהצגה בתיאטרון ילדים אחר.

 

ניסיון למנוע על ידי מי מתיאטרוני הילדים את ההשתתפות של השחקן בתיאטרון האחר, על ידי שיחות והפעלת לחצים שלא להעסיק את השחקן בתיאטרון האחר או להפסיק את העסקתו, מהווה התנהגות פסולה, המהווה הפרה בוטה של הסכם שח"ם – א.ל.ה, וכן מעלה חשש להגבל עסקי, והפרה חמורה של חוק ההגבלים העסקיים.

 

 2. הפסקת התקשרות עם שחקן – על פי הסכם שח"ם – א.ל.ה, לא ניתן להפסיק את ההתקשרות עם השחקן באמצע עונה, אלא מהטעמים הקבועים בהסכם שח"ם – א.ל.ה (טעמים אמנותיים ו/או הפרת משמעת חמורה). הפסקת התקשרות עם שחקן באמצע עונה, שלא מהטעמים הקבועים בהסכם שח"ם – א.ל.ה, מהווה הפרה של ההסכם בין שח"ם לא.ל.ה וכן הפרה של ההסכם האישי של השחקן עם התיאטרון, ומהווה עילה לתביעה אישית של השחקן כנגד התיאטרון המפר.

 

אנא ידעו אותנו בכל מקרה בו תיאטרון ילדים נוקט שלא בהתאם להבהרות הנ"ל ופנו באפן מיידי למחלקה המשפטית בדוא"ל [email protected]

לקריאת המכתב לחץ כאן