שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

שח"ם ארגון השחקנים ובית ספר למשחק ניסן נתיב חתמו על הסכם הבנות בנושא הטרדות מיניות.

ההסכם נחתם ביום רביעי ה 19.12 והוא המשך ישיר לאמנת שח"ם למניעת הטרדות מיניות.

המסמך מכיל בתוכו נהלים תקדימיים הקובעים כי חל איסור גמור על כל מורהבמאי להיפגש עם תלמידי הסטודיו מחוץ לכותלי בית הספר ושיחות אישיות ניתן לקיים רק בחדר מורים, בחצר או בחדרי הכיתות כשהם פתוחים תוך תיאום עם ההנהלה.

בנוסף המסמך קובע כי לא יתקיימו שיחות עם התלמידים בנוגע למיניותם, קשריהם ויחסיהם האינטימיים ובמצב בו תלמידה מסרב לבקשתו של מורה לביצוע פעולה מסויימת על המורה לקבל את הסירוב.

 מורה אשר יעבור על הנהלים תישקל המשך העסקתו בבית הספר ומורה אשר יסרב לחתום על מסמך הנהלים ולפעול על פיהם לא יוכל להמשיך ללמד בבית הספר.

בנוסף קובע המסמך כי בית הספר ימנה ממונה חיצונית לטיפול בנושא ההטרדות המיניות ואחת לשנה תעביר הממונה הדרכה בנושא מניעת הטרדות מיניות לסטודנטים, לסטודנטיות, לסגל האקדמי, המנהלי והעובדים.

לבסוף קובע המסמך מפורשות כי אם תלמיד או תלמידה פונים באופן אישי ומספרים על אירוע אישי שחוו בבית הספר או מחוצה לו עם מורה, במאי או עובד מביה"ס המעלה אצלם שאלה לגבי הלגיטימיות שלו, עליו לדווח מידית להנהלה כמו גם על כל ידיעה הנוגעת למי מתלמידי הסטודיו, גם אם לא על ידי פנייה ישירה של תלמיד או תלמידה.

זהו הסכם היסטורי ותקדימי מבחינה ארצית ואף עולמית. שח"ם פעל וימשיך לפעול למען השחקנים והשחקניות ליצור סביבת לימודים מוגנת ובטוחה ונקייה מהטרדות מיניות.

 

לקריאת ההסכם לחצו כאן