שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

זה הזמן לפעול למחויבות הפוליטיקאים לתרבות

חוק החנפנות בתרבות של מירי רגב, ירד מסדר היום, בתקווה שלתמיד. אבל עלינו להמשיך הלאה על מנת להפוך את התרבות ואת צרכיה לחלק ממערכת הבחירות.

רוב הזמן הנבחרים מייצגים אותנו כשיכולתנו להשפיע עליהם מוגבלת, אבל רק בתקופה של טרום הבחירות הקשב של המפלגות ושל המועמדים הוא המקסימלי. זו התקופה אשר אם נפעל במהלכה ביעילות נוכל להגיע להישגים הטובים ביותר בעבור התרבות הישראלית. זה האתגר שלנו, להנכיח את התרבות במערכת הבחירות ולהפוך אותה לאחד הנושאים המרכזיים על סדר היום.

בארבע השנים האחרונות שימשה התרבות כשק החבטות של השרה הממונה עליה. שרה שהייתה עסוקה בתקיפת התרבות וביצירת כותרות על גבה, הרבה יותר מאשר בדאגה לה ולקידומה. בשעה ששרים אחרים נאבקו בכדי לקדם את התחומים עליהם הופקדו, כילתה השרה רגב את זמנה במאבק בתרבות וביוצרים. מאבק שיצר דה לגיטימציה לתרבות על גווניה השונים, הכביד על הפעילות של גופי תרבות, אמנים, יוצרים ומבצעים ופגע ביכולת של אזרחי ישראל ליהנות מתרבות מגוונת ועשירה.

תקופת הבחירות היא הזמן לפעול לשינוי המציאות הזו. הזמן לדרוש מכל אחת מהמפלגות להתחייב לתרבות. להתחייב לפעול למען צרכני התרבות, אנשי התרבות, למען הנשמה של החברה הישראלית.

לדרוש מהמפלגות לבקש את משרד התרבות, לא כדי להיאבק בתרבות, אלא כדי לסייע לה.

הזכות לתרבות היא זכות יסוד חברתית, המקנה לכל אדם זכות ליטול חלק ביצירה האמנותית וזכות גישה לעשייה התרבותית על כל גווניה. הזכות הזו איננה פחות חשובה מזכויות אחרות ולכן מתפקידנו כיוצרים לפעול על מנת שהמפלגות ונבחרי הציבור יהיו מחויבים לה ולקידומה.

בימים ובשבועות הקרובים נזדקק לעזרתכם ולהתגייסותכם לפעילות. עזרתכם ברעיונות יצירתיים. בכתיבת מאמרים, פוסטים. עזרתכם בהשתתפות באירועים, בפגישות עם פוליטיקאים ועוד.

אנחנו יוצאים לדרך קצרה אבל חשובה. במהלכה נבקש להשיג את מחויבותן של המפלגות השונות לערכי מצע התרבות שניסחנו.

בקרוב נציג בפניכם רשימת אירועים ופעילויות ונודה על כל רעיון, עזרה, נוכחות.

זה הזמן לדרוש מהפוליטיקאים מחויבות לתרבות.

 

ב-15.3.19 (יום ו'), במרכז נא לגעת ביפו, יתקיים כנס אמנים ויוצרים עם ראשי המפלגות - שריינו מקום ביומנים! 

להרשמה לכנס - היכנסו כאן