שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

'שואו ביזנס' ופלז'ר בקרית מלאכי

כ-300 מתושבי קרית מלאכי הגיעו לראות את המחזה המקורי 'שואו – ביזנס' שעלה אתמול (יום א') במתנ"ס קרית מלאכי. המחזה הסוחף נולד מתוך פרויקט ארוך ומשמעותי - 'אקשן' – פועלים לעצמאות פיננסית, הפרויקט שמפגיש בני נוער מהעיר עם גדולי האומנים הוותיקים בישראל בתמיכת פועלים בקהילה ובשיתוף שח"ם – ארגון השחקנים בישראל.

אסתי זקהיים, יו"ר שח"ם: "אנחנו מאמינים כי במפגשים אלו וביכולת של עיסוק בתיאטרון להעצים ולתרום לכל אחד ואחת בכל גיל"

 

בסיומו של התהליך של כחצי שנה העלו אתמול קבוצת אקשן מחזה מקורי, 'שואו – ביזנס' בהנחיה, כתיבה ובימוי של השחקנית יפית אסולין, בקהל היה ניתן לראות את אליהו זהר - ראש עיר, השחקנית אסתי זקהיים, יו"ר שח"ם – ארגון השחקנים בישראל, אורי רשטיק - מרכז פעילות שח"ם, ניסים אמאנו - מנהל סניף בנק הפועלים בקרית מלאכי, ד"ר אבי אדרי – מנהל אגף חינוך, רונן אתגר - מנהל מחלקת הנוער של קרית מלאכי והשחקנים דב רייזר ומשה פרסטר, בני משפחה, חברים ותושבים שבאו ליהנות ממחזה מצחיק ומרתק.

 

שח"ם – ארגון השחקנים בישראל יחד עם פועלים בקהילה, כחלק מבנקאות חברתית בבנק הפועלים פעלו יחדיו לקידום תעסוקת אומנים ותיקים בפרויקט ייחודי המפגיש אומנים ותיקים ובני נוער המעביר בצורה חווייתית וחדשנית כלים להתנהלות פיננסית באמצעות אומנות המשחק. שיתוף הפעולה הפורה בין שח"ם, בנק הפועלים ומחלקת הנוער של קרית מלאכי הולידה מחזה מרהיב כיכובם של בני הנוער.

זהו בתהליך מרתק ועמוק שהחלו קבוצת 'אקשן' יחד עם יפית, בה הם נחשפו ותרגלו כלים מתחום המשחק והתאטרון, תרגלו עבודה על במה, ושפרו את יכולות המשחק שלהם. את עבודה ליוו מספר שחקנים ותיקים מתחום התאטרון והקולנוע אשר הכניסו נופח מיוחד מתוך ניסיונם רב השנים. בין השחקנים שלקחו חלק היו: חוה אורטמן, אלברט אילוז, יונתן צ'רצ'י, עזרא דגן, אמירה פולן, איציק סיידוף, משה פרסטר, דב רייזר, שושה גורן.

 

אסתי זקהיים, יו"ר שח"ם – ארגון השחקנים בישראל: "אנחנו מאמינים כי במפגשים אלו וביכולת של עיסוק בתיאטרון להעצים ולתרום לכל אחד ואחת בכל גיל, אנו מודים לבנק הפועלים ופועלים בקהילה שהאמינו בערך של תהליך מתמשך של שלימוד משחק ובמפגש עם השחקנים הוותיקים ואפשרו לנו על ידי תמיכתם בפרויקט להגיע לכאן ולתת לעיר הזו את הפרויקט המיוחד הזה."

 

אליהו זהר, ראש עיריית קרית מלאכי: "קרית מלאכי משקיעה ותשקיע רבות ובהצלחה בתחום הנוער ואנחנו רואים בהם עתיד העיר. המיומנויות שרכשו בני הנוער בתהליך הן הרבה מעבר למשחק והצגה. בכל שלב בחייכם תצטרכו לדעת לעמוד מול קהל ולהציג את עצמכם, לדעת לנסח ולהעביר מסר. אני מאמין שהכלים הללו יעזרו לכם לעצב לעצמכם עתיד טוב יותר."

 

ניסים אמאנו, מנהל סניף בנק הפועלים: "כמי שנולד, התחנך וגדל בעיר בשנים שלא הייתה מגמת תאטרון ובתור משהו שמנהל היום את סניף הבנק בעיר סיקרן וריגש אותי לראות את התוצר של הפרויקט המרגש הזה ולהשתתף בערב שמשלב בתאטרון, בנקאות ומדבר על אחד מערכי הבנק החשובים – חירות פיננסית."

 

צילום: מיקי אלקלס, גיא טל

כתבו עלינו! פרויקט 'פועלים לעצמאות פיננסית' בשיתוף עם בנק הפועלים וקבוצת 'אקשן קריית מלאכי' מושך המון תשומת לב בתקשורת המקומית באזור הדרום