שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

״משרד התקשורת מחסל את תעשיית ההפקות המקומיות והורס את הטלוויזיה הישראלית״

"תור הזהב של הטלוויזיה והקולנוע הישראלי הסתיים, סדרה כמו חטופים עלולה להיות הסדרה האחרונה שמדינת ישראל תזכה להתגאות בה"

אורי רשטיק, מרכז פעילות שח״ם ואיתמר אביטן, מנכ"ל אקט, בהמשך לזכייה של ״חטופים״ במקום הראשון ברשימת הסדרות הבינלאומיות על ידי הניו יורק טיימס:

"בשנים האחרונות משרד התקשורת מחסל את תעשיית ההפקות המקומיות, הורס את הטלוויזיה הישראלית ומשאיר את היוצרים ואת עובדי ההפקה פגיעים וללא מקור פרנסה.

מנכ"ל משרד התקשורת מתעסק אך ורק בעולם הטלפוניה והסלולר ומשאיר את עולם הטלוויזיה לגווע ולמות. הפקות מקומיות כמו חטופים ופאודה, שמייצגות את מדינת ישראל ומרימות את התרבות הישראליות - לא מטופלות ונמצאות בעדיפות אחרונה של המשרד"

לפני ההכרזה על מערכת הבחירות השלישית, איגוד העובדים נפגשו עם שר התקשורת דוד אמסלם, אך מעבר לאמירות אהדה כלליות ליצירה הישראלית, לא התקבלה כל התחייבות לפעולות בשטח להציל את היצירה הישראלית.  

״השינויים החשובים ביותר היו צריכים להתקיים בתחילת השנה ולתת מענה לכשלי השוק. כמות ההפקות ירדה בעשרות מיליוני שקלים וזה מורגש בשטח. את הפגיעה שיצר משרד התקשורת בקליטה הסלולארית ניתן לשקם באמצעות כבלים ואנטנות, אך את הפגיעה בעולם התרבות הישראלית יהיה קשה הרבה יותר לשקם. אסור למשרד התקשורת להמתין לממשלה הבאה, אלא לפעול באופן מיידי מול סלקום, פרטנר ומפעילי הפלטפורמות האינטרנטיות ולהגיע לפתרונות להצלת היצירה הישראלית".