שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

רוני חיזקיהו, העבר את כספי התמיכות לגופי התרבות בישראל

בימים אלה הוצאנו מכתב למר רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר, בנוגע לעמדתנו לגבי העברת כספי התמיכות לגופי התרבות בישראל. 

אנו המייצגים את הגופים, המוסדות וארגוני היוצרים, המוסיקאים המבצעים ואלפי עובדים והאמנים פונים בבקשה להקצות את התקציב הנדרש למנהל התרבות על מנת לאפשר את תשלום כספי התמיכות המגיעים לגופי התרבות בישראל.

בימים אלה התבשרנו שהתקציב שהוקצה למשרד התרבות והספורט אינו מאפשר את תשלום המקדמה לגופים הנתמכים.

תמיכת משרד התרבות נועדה לאפשר לגופי התרבות לשלם שכר לעשרות אלפי עובדים המועסקים בכלל גופי התרבות בישראל. אי העברת כספי התמיכה (המצומצמים ממילא) משמעה במצב זה תפגע יכולתם של גופי התרבות לבצע את הפעילות התרבותית עליה הם מופקדים, וכתוצאה מכך יפגעו גם ההכנסות העצמיות של גופי התרבות. כך תיווצר תגובת שרשרת שנזקיה יהיו קשים וארוכי טווח.

איננו מבקשים להאיץ את תזרים המזומנים מעבר למגיע לנו (1/12 מהתמיכה שניתנה ב 2019). כל בקשתנו היא כי משרד האוצר לא יעכב את הכספים אותם הוא נדרש להעביר אלינו כדין.

אשר על כן אנו מבקשים ממר חזקיהו שיפעיל את סמכותו על מנת להקצות את הכספים הנדרשים למשרד. על מנת למנוע כל עיכוב נוסף בהעברת הכספים המיועדים לגופי התרבות בישראל.

ברצוננו להזכיר שהמוסדות, גופי התרבות, האמנים והיוצרים מהווים את הבסיס החשוב לחוסנה של החברה. פגיעה במוסדות משמעה פגיעה בכלל אזרחי ישראל. זכותו של כל אזרח לצרוך תרבות כפי שזכותו לקבל חינוך, בריאות וכו'. אל תיתן ידך להרס התרבות, האמנות והיצירה המקורית.

להלן המכתב שנשלח בשם איגודי היוצרים: