שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

ארגוני היוצרים מצטרפים לעתירה לבג"ץ בדרישה תשלום דמי אבטלה לעצמאיים

ארגוני היוצרים הגישו יחד עם ארגוני העצמאיים ולהב לשכת העצמאיים בקשה לקבלת דמי אבטלה לעצמאיים אשר נפגעו אנושות בשל משבר הקורונה. ארגוני היוצרים: "לאחר כמעט שלושה שבועות של משבר שסופו איננו ברור, אנו מבינים כי מדינת ישראל בחרה שלא להציל אותנו מהתמוטטות וקריסה כלכלית ולכן אנו לא רואים אפשרות אחרת אלא לפנות לבג"ץ שיורה למדינה להכריז כי אנחנו העצמאיים שווים בני שווים."

לאחר כמעט שלושה שבועות של משבר שסופו איננו ברור, ברגע אחד כל עולם התרבות עצר ויחד איתו שחקנים, במאים, תסריטאים, יוצרי הדוקו ועוד איבדו את פרנסתם. לאחר לחץ שהופעל על רה"מ ומשרד האוצר, הפגנה גדולה אליה יצאנו, פרסם רה"מ ושר האוצר את חבילת הסיוע המזערית שלו לעצמאיים והעדכון כי ממענק זה יילקחו מסים מלאים. אנו מבינים כי המדינה החליטה שלא להנשים אותנו אלא לתת לנו ציבור העצמאיים לגסוס. ולכן בחרנו להצטרף לעתירה שהוגשה מתאם לשכת יועצי המס ויתר ארגוני העצמאים בישראל ולהב לשכת העצמאיים, אנו דורשים מבג"ץ להורות למדינה להכיר בנו כשווים בני שווים. 


אורי רשטיק, מרכז פעילות שח"ם – ארגון השחקנים בישראל: לא נותר לנו אלא לפנות לבג"ץ אשר יורה להשוות את התנאים של העצמאיים זאת למרות שהעצמאים הם מנוע צמיחה משמעותי של המשק החליטה המדינה פעם אחר פעם להשאיר אותנו מאחור. רוב שחקני ישראל הינם עצמאיים ועבודתם הופסקה ברגע אחד אבדו את יכולתם להתפרנס בכבוד, אנו בשם 2500 שחקני ישראל החברים בשח"ם קוראים לבג"ץ להכיר בנו כשווים בני שווים ולעזור לנו לא להגיע לפת לחם.


רועי אלבה, מנכ"ל איגוד הבמאיות והבמאים וליאור תמאם, מנכ"ל איגוד התסריטאים: הגשת העתירה הינו צעד שלא רצינו או חשבנו שנגיע אליו. הייתה לנו את האמונה שראש הממשלה ושר האוצר "יכנסו מתחת לאלונקה" כפי שהם דרשו מאיתנו לעשות בשבועות האחרונים. אך לצערי המציאות טפחה על פנינו עם תכנית מבישה שלא תתן מענה אמיתי לציבור העצמאים כולו ולציבור הבמאיות והבמאים במדינת ישראל - שבזכותם יש לכולנו לאן "לברוח" בזמנים הקשים הללו של ההסגר. אנו קוראים גם למשרד התרבות ומשרד התקשורת לקחת אחריות על תעשיית הקולנוע והטלוויזיה ולמצוא פתרונות הולמים לציבור היוצרים-ות.


חגית בן יעקב, יו"ר הפורום הדוקומנטרי בישראל: בימים אלו, כשהמציאות מראה שוב שהיא חזקה יותר מכל בדיון, מצער לראות שהנהגת המדינה לא מוצאת את הדרך לתת ליוצרי הדוקו וליוצרים בכלל, שאין להם ברירה אלא להיות עצמאים, את רשת הביטחון הסוציאלית המגיעה לכל אזרח. עצוב לראות איך ברגע האמת, כשהעולם כולו יושב בבית וצורך תוכן מקורי ואיכותי, היוצרים שלו הם הראשונים לשלם את המחיר ולהישאר מחוסרי פרנסה.