שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

מענק סיוע לאמנים נזקקים מטעם עיריית תל אביב – יפו

קרן תל אביב לפיתוח, בראשות ראש העיר רון חולדאי, משתפת פעולה עם תורמים מהארץ ומרחבי העולם כדי לתת מענה לצרכים המתפתחים של העיר תל אביב-יפו. עם פרוץ משבר מגפת הקורונה, הקימה קרן תל אביב את קרן החירום בראשות ראש עיריית תל אביב-יפו. הקרן מסייעת לעירייה לטפל באוכלוסיות שנפגעות באופן המיידי והקיצוני ביותר מהתפשטות נגיף הקורונה, ביניהם קשישים וניצולי שואה, הקהילה הזרה (לרבות מבקשי מקלט ומהגרי עבודה), משפחות רווחה, דרי רחוב ונוער במצוקה, עסקים קטנים, אמנים, נשים נפגעות אלימות ועוד. הקרן מאפשרת לעירייה להתמודד עם הצרכים ככל שאלו משתנים ועולים מן השטחבימים אלה, ובמסגרת קרן החירום, הקימה קרן תל אביב את קרן האמנים. בהתאם לחוות הדעת של גורמי המקצוע בשטח מטעם אגף התרבות של עיריית תל אביב-יפו, נשמח להעניק מענקים לאמני העיר תל אביב-יפו ולעובדיהם הקבועים והזמניים של תאגידי התרבות העירוניים ועמותות התרבות הנתמכות בידי עיריית תל אביב – יפו ומתגוררים בעיר.

 

זכאי למענק מי שעומד/ת בשלושת התנאים הבאים יחד:

  1. המבקש מתגורר בתל אביב – יפו וזאת היא כתובת המגורים המעודכנת בתעודת הזהות שלו.
  1. המבקש הוא אחד מהבאים (ניתן גם להיות מספר דברים):
    • חבר עמותה רשום בעמותה או בתאגיד* הנתמך על ידי עיריית תל אביב – יפו. לעניין זה, מכיוון ששח"ם היא עמותה נתמכת, אם המבקש הוא חבר שח"ם, ניתן להגיש את הבקשה דרכנו כמפורט במשך.
    • המבקש הוא שכיר שעובד בעמותה או בתאגיד תרבות הנתמך על ידי עיריית תל אביב – יפו.
    • המבקש הוא מעניק שירותים (למשל – פרילנס) שעובד / העניק שירותים לעמותה או לתאגיד תרבות הנתמך על ידי עיריית תל אביב – יפו אשר העניק שירותים לאותה העמותה לפחות 4 פעמים בשנה האחרונה (אפריל 2019 - מאי 2020).
  1. המבקש הוא בעל מצב משפחתי הכולל את לפחות את אחד מהמצבים הבאים (אפשר גם מספר מצבים מהרשימה):
    • משפחה חד הורית לילדים עד גיל 21.
    • מחלה קשה במשפחה הגרעינית**.
    • אדם בעל צרכים מיוחדים במשפחה הגרעינית**.
    • מעל גיל פרישה (64 לנשים, 67 לגברים).

* תאגידי תרבות הנתמכים על ידי עיריית תל אביב – יפו: מוזיאון ארץ ישראל, מוזיאון תל אביב, תאטרון גשר, תאטרון הקאמרי, תאטרון בית ליסין, סינמטק תל אביב, האופרה , היכל התרבות (זאת פרט לעמותות אחרות הנתמכות – ביניהן שח"ם).

**משפחה גרעינית – הורים וילדיהם.

 

איך מבצעים הגשת בקשה?

את ההגשה צריך לבצע דרך מוסד תרבות נתמך, אפשר גם דרכינו בשח"ם.

לשם הגשת בקשה לתמיכת ועדת הקרן נדרשת הגשת תיק אשר צריך לכלול:

  1. טופס ייעודי חתום ע"י מבקש התמיכה (כולל פרטים אישיים רלוונטיים) – להלן לינק לטופס למילוי. בבקשה להעביר את הטופס בפורמט WORD.
  2. מכתב המלצה על תמיכה מטעם מנהל התאגיד הנתמך / מנהל/ת העמותה הנתמכת המעסיקים את המבקש – במידה ואתם מגישים דרך שח"ם אנו בשח"ם נכין לכם את מכתב ההמלצה לאחר שנוודא שאתם עומדים בתנאים המפורטים מעלה.
  3. צילום ת.ז ברורה של המבקש (כולל ספח כתובת מגורים).
  4. אישורי קצבאות מעודכנים מהביטוח הלאומי (במידה והמבקש מקבל קצבה).
  5. אישורים נוספים שהינם רלוונטיים לבקשה.
  6. צילום צ'ק מבטל ו/או מכתב אישור החזקת חשבון בנק.

אם אתם רוצים להגיש את הבקשה דרך שח"ם יש להעביר את כל המסמכים לכתובת [email protected].  על מנת להיכלל בסבב הפניות הקרוב יש להעביר את המסמכים כאמור עד ליום ה' ה-7.5.2020 בשעה 12:00. סבבים נוספים יפתחו בעתיד ונודיע על כך בהתאם.

 

מה גובה המענק ואיך מחליטים מי מקבל?

המענק שיינתן יהיה עד לגובה שכר המינימום במשק (כיום 5,300 ש"ח). 

חשוב לדעת, שח"ם אינה בודקת ואינה מחליטה מי מקבל מענק, אנחנו רק בודקים שהמבקשים עומדים בתנאי הסף ומעבירים את הבקשה לעיריית תל אביב. הבקשות נבדקות על ידי עובד סוציאלי, כאשר מובהר כי לא כל הבקשות יאושרו, וחלקן יאושרו באופן חלקי.

במידה וועדת הקרן תמצא הבקשה מתאימה, יקבל המבקש סיוע עד לגובה של שכר מינימום חודשי, על פי החלטת הועדה. בנוסף, נבחנת אפשרות לזכאות להלוואת אמן ללא ריבית בתנאים ייחודיים מטעם קרן תל אביב לפיתוח.