שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

הגדילו את תקציב הקולנוע והזרימו אותו לקרנות שיוכלו להתניע בחזרה את תעשיית הקולנוע

היום התקיים דיון בוועדת הכספים של הכנסת בראשותו של ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת וחבר מטעם סיעת ישראל ביתנו. בוועדה הציגנו את המשבר העמוק העובר על תעשיית הקולנוע (והטלוויזיה) אבי נשר: "התרבות נותנת תקווה לאזרחי ישראל"; יניב ביטון: "המצוקה קשה וללא אסטרטגיית יציאה דחופה המצוקות יהיו בלתי נתפסות".


כבר למעלה מחודש וחצי יושבים בביתם אזרחי מדינת ישראל, צורכים ומחפשים תוכן ישראלי מקורי. הקולנוע מספק זהות והוא מרכיב חשוב בחוסן הלאומי. הקולנוע הוא מדורת השבט, תרבות ככלל היא לא בגדר מותרות אלא נכס אסטרטגי לאומי.


זוהי תעשייה יצרנית המכניסה עשרות מיליוני שקלים בהשקעות מחו"ל אשר נקטעו ברגע אחד וירדו לטמיון פגיעה כלכלית בהפקות ובפגיעה בתוכן הנצרך במסכים. כך גם אובדן כלכלי תרבותי ותיירותי עצום בעקבות ביטול פסטיבלי הקולנוע בארץ ובעולם.


חוסר הבהירות ואי הידיעה מתי נוכל לחזור לסטים לצלם ובוודאי שלא ידוע אם ומתי יפתחו בתי הקולנוע ובכללם פסטיבלי הקולנוע, תעשייה שמפרנסת מעל 10,000 איש במעגל הראשון בלבד, עצרה ברגע אחד. על מנת שהציבור יקבל בשנה הקרובה את התוכן שהוא אוהב ושמוערך בכל העולם צריך להפיק אותו עכשיו!


אנו נציגיה של תעשיית הקולנוע דורשים מידית הגדלה של תקציב הקולנוע והזרמה מידית של כספים דרך קרנות הקולנוע. כמו כן אנו דורשים להקצות תקציבים ולחייב גופים ציבוריים להשקיע בתכנים דיגיטליים מעולם הקולנוע בתשלום (הרצאות, סדנאות וכן הלאה). 


לא יעלה על הדעת שבזמן שאנשי הקולנוע רעבים ללחם, המועצות המקומיות ומשרד החינוך הקפיאו תקציבים את סל תרבות ומבקשים מיוצרים לערוך פעילויות ללא תשלום.

אורי רשטיק, מרכז פעילות שח"ם – ארגון השחקנים בישראל: "אני קורא למשרד התרבות יחד עם הארגונים ומשרד הבריאות לשבת ולבנות אסטרטגיית יציאה ייחודית לעולם זה. אין ספק שאפשר להחזיר את חלק מהתחומים בהתאם להגבלות ולאפשר לרוח הקיימת של התרבות להמשיך לשמח את העם ולהעניק לכל התעשייה הענפה הזו תקווה ופרנסה."


אבי נשר, במאי ויוצר: "התרבות היא נכס אסטרטגי לאומי והיא אינה בגדר מותרות. אותם סרטים שאתם תראו השבוע על המסכים ביום הזיכרון ויום העצמאות ושכל כך נותנים לכם להרגיש ישראלים ונותנת לכם תקווה אנחנו יצרנו. התרבות נותנת תקווה! אנחנו עומדים בחזית להחזיר לישראלים את האמונה לעתיד טוב יותר ולכן אל תתייחסו רק למצוקה הכלכלית שלנו, אלא כמרכיב חיוני בחוסן הלאומי שלנו.״


יניב ביטון, שחקן ויוצר חבר שח"ם - ארגון השחקנים בישראל: "יש לחשוב על אסטרטגיית יציאה בהקדם, להתחיל בעולמות שאפשר. את הקולנוע כבר אפשר לשחרר בהתאם לבניית מתווה בו אפשר לצלם בסטים ולהשיב את תחומי התרבות האפשריים. הסיפורים אליהם אני נחשף הם קורעי לב והמצוקה גדלה כל יום. מאחורי כל שחקן יש עולם שלם של מאפרות, מלבישות, סאונדמן, תאורנים ועוד. אין לאנשים ממה להתקיים הם עצמאיים ולא זכאים לאף מענק מהמדינה.


רועי אלבה, מנכ"ל איגוד הבמאיות והבמאים: ״נפילתה של תעשיית הקולנוע והטלוויזיה תפיל אחריה, באפקט דומינו קטלני, את החוסן הנפשי, התרבותי והכלכלי של מדינת ישראל.״

צפון בכתבה שפורסמה בעיתון גלובס (23.4): "ארגוני היוצרים לבר סימן טוב: אפשר התאמות של התו הסגול להפקות קולנוע וטלוויזיה": https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001326339 

צפו בכתבה שפורסמה במדור 'תרבות' בעיתון הארץ: "אנחנו חלק מהחוסן הלאומי": אנשי התרבות חוששים שהממשלה תשכח אותם https://www.haaretz.co.il/gallery/.premium-1.8793002 

צפו בכתבה שפורסמה באתר 'וואלה': חנן יובל: "משרד האוצר עצר את חיינו. מבחינתו שהאמנים ימותו" https://e.walla.co.il/item/3353280?utm_source=whatsup&utm_medium=sharebuttonapp&utm_term=social&utm_content=whatsup&utm_campaign=socialbutton 

צפו בכתבה שפורסמה בכאן חדשות 11: מחאת האמנים שפרנסתם נפגעה