שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

לפתוח את מוסדות התרבות והאמנות!

עם הכניסה לשגרת פוסט-קורונה, שח"ם, יחד עם מוסדות וארגוני התרבות מפרסמים את מתווה החזרה לשגרה ודורשים ממשרד הבריאות לאשר את החזרה לשגרה של עולם התרבות והאמנות - תאטרונים, הפקות קולנוע וטלוויזיה, מוזאונים, גלריות, מחול, מוזיקה ובתי ספר לאמנות.

היום (יום א', 3.5.20) פירסמה מירי רגב, שרת התרבות והספורט, את תכנית החזרה לשגרה של משרד התרבות הכפופה לאישור הממשלה. "הגענו להבנות להחזיר לשגרה את כל החזרות והאודישנים למקהלות, תיאטרון, פרינג', להקות מחול, בתי ספר לאמנויות והתחלת סטים של צילומים, זאת תחת שמירה על ההנחיות וריחוק פיזי", השרה הוסיפה כי הדבר כפוף לאישור ישיבת הממשלה.

"הפעימה הבאה צפויה להיות ב-17 במאי שבה אמורים לחזור מוזיאונים ומרכזי רשת", אולם גם זה תלוי באישור ישיבת הממשלה. רגב הוסיפה כי אם יוחזרו אירועים ויפתחו מסעדות עד 100 אנשים, ייעשה ניסיון להחזרת מופעים קטנים, אולם הבהירה כי "קהל של 500-600 אנשים - לא נמצא על סדר היום כרגע".  

מטעם שח"ם נמוסר כי "כבר חודשיים שמוסדות התרבות משותקים ומאות אלפים של עובדים מחוסרי הכנסה ורק היום מציע לנו משרד התרבות מתווה ראשוני. זהו מתווה כוללני מידי, לא מגובש אשר עדיין רחוק מלקבל אישור. אנו דורשים להופיע חזרה באולמות מלאים חלקית באופן מיידי, סבסוד של המדינה על אובדן הכנסות ושיפוי מוסדות על מנת שיחזירו אומנים ועובדים מחל"ת, אחרת נקרוס!"

השרה הרחיבה גם לגבי תמיכת משרד התרבות באמנים, ואמרה כי כל אמן יקבל 20-10 אלף שקלים, תמיכה מהמדינה. לפי השרה רגב, מדובר בקרן לאמנים במצוקה מעל גיל 40, והאמנים יצטרכו להוכיח כי הם במצוקה כלכלית, ותרומתם לתרבות משמעותית.  

לדברי השרה, יורחב זמן פיצוי לגופי התעשייה עד לחזרה לשגרה. "סוכם עם המדינה על פיצויים לחודשים מרץ-אפריל על ידי המדינה, מוסדות התרבות יוחרגו ויקבלו תמיכה עד לחזרה לשגרה מלאה. מדובר בערך ב-200 אלף שקלים לחודש", אמרה השרה והוסיפה, "סוכם להקדים את המכרזים לכל הפסטיבלים והאירועים של הפסטיבלים ומוסדות התרבות של חגי סוכות וחנוכה, כדי לאפשר אור בקצה המנהרה למוסדות התרבות".

בנוסף, מוסיפים בשח"ם, "אנו דורשים ממשרד האוצר מענקים כספיים שיאפשרו את החזרת עובדי מוסדות התרבות מחל"ת". 

      

מכתב בנושא סיוע בהחזרת עובדי מגזר התרבות לעבודה - משרד האוצר >>> https://bit.ly/2yYZMEu

מכתב בנושא מתווה סקטור התרבות לחזרה לשגרה  >>> https://bit.ly/3bY91Dy