שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

״עשרת הדיברות״ לחזרה לצילומים

איגוד המפיקים הוציא הנחיות ברורות להפקות בימים אלה, בעקבות משבר הקורונה. להלן עשרת הדיברות״ לחזרה לצילומים: 

 

  1. בדיקות לכל בעלי המקצוע והשחקנים לפני תחילת הפקה. בנוסף לחתימה על אישורי בריאות תקינה מדי יום. כן חובה לשמור על כללי הריחוק החברתי הנדרשים; איפור - הפרדה בין שחקנים, ציוד נפרד, שימוש במסכות וכפפות.
  2. שימוש בציוד הגנה - מסכות (מלבד לשחקן לפני המצלמה), כפפות. קביעת שימוש וסילוק של ציוד חד פעמי. 4 מסכות לאיש צוות ל-12 שעות; חיטוי כל משטח בשימוש לפני תחילת היום ובמהלך היום.
  3. שמירה על חוקי הגיינה - אנשי צוות מחזיקים במגבוני חיטוי או בקבוק אלכוג׳ל כדי שלא יצטרכו לעזוב את במהלך צילומים; שטיפת ידיים בכניסה ויציאה מסט; חיטוי חפצים, תלבושות, חדרים, רכבים וכיו׳ באופן קבוע לאורך כל השימוש.
  4. ארגון סביבת הצילומים - קביעת מרחב צילום שיתאים לכמות הצוות; מרחב שמאפשר אכילה בנפרד; אין שולחן אוכל פתוח; אנשי מפתח - מבודדים משאר אנשי הצוות ככל שניתן; קביעת נקודת איסוף לחפצים וציוד שמגיע מחוץ לסט, לצורך חיטוי וטיפול.
  5. מדידת חום - מדידת חום מדי בוקר, מחוץ לאזור הצילומים; בדיקות גם לקבלנים חיצוניים להפקה.
  6. מזון - בצורת Takeaway, חמגשיות, מזון ארוז בלבד; אכילה בנפרד, במרחב של לפחות 2 מטרים בין אנשי צוות.
  7. אבטחת המתחם - סגירת המתחם ומניעה של כל אדם שאינו קשור באופן ישיר לצילומים; איסור כניסה ללא אישור של המפיק הראשי; בהכנות פרה, להתייחס לכל אזור כאילו הוא נגוע ולדאוג לחיטויו לפני תחילת צילומים.
  8. מסמכים - חתימה על ״סעיף קורונה״; חתימה מדי בוקר על הצהרת בריאות,  בכפוף לבדיקת חום.
  9. ניהול מהלך הצילומים - בהובלת איש הצוות הממונה לעניין התמודדות עם הקורונה. יש לפעול בהתאם להנחיות ממונה הקורונה, אשר יכין תוכנית פעולה לכל תקופת הצילומים; עדיפות להגעה לסט באמצעות רכבים פרטיים
  10. טיפול בפסולת - תהליך של השלכת מסכות, כפפות וכיו׳ יש לטפל בדומה לטיפול בפסולת מסוכנת, באמצעות שקיות פלסטיק סגורות.

 

אם מי מאנשי ההפקה, צוות או שחקנים מסרב לפעול בהתאם להנחיות אלה, לא יוכל להמשיך לעבוד בהפקה