שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

אבי גרייניק בנאום מתוך ההפגנה מול משרד האוצר ל"מבוגר האחראי"

28 שנות קריירה וזה הרגע הכי חשוב בקריירה שלי. אדוני ראש הממשלה מר בנימין נתניהו אני פונה אליך כבן זוג לרעייתי כאבא לבני, כאדם, כישראלי, כעצמאי,  ורק אח"כ כפועל תרבות , אני נושא את עיניי אליך כמבוגר האחראי ודורש ממך להתנהג כלפי אזרחים משלמי מסים בצורה מכבדת ולא בהתעלמות משפילה. 

היום אנחנו דורשים את מה שמגיע לנו- פיצוי לטובת אחיי ואחיותיי לצרה שכבר היום, כרגע, נגמר להם הכסף כדי לקנות אוכל.

זה לא מונולוג על חשיבות התרבות אלא על על הצורך הבסיסי לחיות בכבוד ולפרנס את משפחתינו. החיים בכבוד תחת הנהגתך,  נשחקים יום יום, שעה שעה, ואיתו נשחק הכבוד המפוקפק של יושבי כנסת ישראל.

ניהול המשבר שלך החזיר את רוב הישראלים למעגל המשק. אפילו מסעדות ואולמות שמחה חזרו לעבוד ולהתקהל. אני שייך לאותם עצמאים שמסיבות הזויות ובטח לא מנומקות,  לא חזרו לעבוד, אדוני ראש הממשלה, אולי תצא ולשם שינוי תדפוק לנו חשבון? תסביר... זאת האסטרטגיה שלך ?פאסיב אגרסיב סטייל? אולי אתה בכלל מסתלבט עלינו? אומרים שאנחנו תיכף חוזרים לעבוד. וכשנחזור? אם הקהל יפחד לחזור? הלך לנו החל"ת ובמקום 15 מופעים בחודש יהיו לי 2 הצגות בחודש? מה אני אגיד לבן שלי? ביבי החזיר את אבא לעבוד אבל אין לי עבודה?

זאת ההזדמנות שלך להוכיח שדם העצמאים בכלל ופועלי התרבות בפרט לא הותר לנגיף, ושאתה תדאג לכל העצמאים במידה שווה, אפילו לכאלה שלא הצביעו לך בבחירות.

אז צא אלינו כבר!, צא אלינו אנושי, ועם פתרון כלכלי צודק לכל תרחיש. נהג כבן תרבות. דאג לנו!  היה המבוגר האחראי של העצמאים במדינת שאתה מנהיג, אל תתן לנו הרגשה שאנחנו הערת שוליים בפוליטיקה שלך. בתודה מראש אבי גרייניק בשם ארגון שחם ובתקווה שייצגתי ולו במקצת את כלל העצמאיים במדינת ישראל.