שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

40 מיליון ש"ח למופעי תרבות ברשויות המקומיות

אנו מברכים את משרד התרבות על היוזמה הנהדרת!

זוהי בהחלט בשורה לאמנים, ליוצרים ולפועלי התרבות בארץ: השקעה בהיקף של 40 מיליון שקלים בעידוד פעולות תרבות ברשויות המקומיות ברחבי הארץ

הפעולות הנכללות  במסגרת התמיכה הן במגוון רחב של תחומי התרבות והאמנות: אמנות פלסטית, אמנויות הבמה, מוזיקה, מחול, מורשת,  תאטרון, קולנוע, ספרות ועוד. כמו כן, האירועים מיועדים לכלל האוכלוסיות  והקהילות בחברה הישראלית תוך תיעדופן של הפריפריה החברתית ואזורי עדיפות לאומית. אזרחי ישראל יוכלו ליהנות מיוזמות תרבות המותאמות להנחיות משרד הבריאות. 

על מנת להבטיח, שאמנים ואמניות ממגוון התחומים מכל רחבי הארץ, גם מתחומי הרשויות עצמן,  ישתלבו במיזם, משרד התרבות והספורט הציב בתנאים לקבלת תמיכה דרישה, כי הרשות תקיים לפחות פעולת תרבות אחת בשילוב אמניות ואמנים מקומיים. מעבר לכך, על מנת להבטיח, שהרשות לא תעסיק אמן אחד מרכזי בעלות גבוהה באמצעות כספי התמיכה, נקבע סכום מרבי לאמן. נוסף לזאת, התקנה מאפשרת חופש מרבי בבחירה האמנותית של אנשי התרבות ברשויות, על מנת להתאים לצרכי האוכלוסייה בכל רשות ורשות.

שר התרבות והספורט ח"כ חילי טרופר: "המיזם שהמשרד מוביל ברשויות המקומיות יהווה מקור הכנסה לאמנים, אמניות, לגופי התרבות, ליוצרים, יוצרות ולצוותיהם בכל תחומי העשייה והיצירה התרבותית. אנו לא מוותרים על תרבות בימי הקורונה - נמשיך לפעול כדי לייצר לאמנים ולצוותיהם מקומות תעסוקה, וכדי לאפשר לכל אזרחי ישראל ליהנות ממגוון יוזמות תרבות ואמנות בקרבת מקום המגורים, המותאמות היטב להנחיות משרד הבריאות.

מדינת ישראל לא יכולה לאפשר לעצמה לוותר על תרבות, גם לא בתקופה הזו. התכנית תיתן לחברה הישראלית קצת אוויר לנשמה. וליוצרים, לאומנים ולמפיקים - פרנסה"