שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

בג"ץ קבע ששכירים והעצמאים זה לא אותו דבר

עכשיו זה רשמי העצמאים בישראל הם אזרחים סוג ב. בג"ץ קבע ששכירים והעצמאים זה לא אותו דבר. 

בג"ץ החליט לדחות את העתירה בנושא דמי אבטלה לעצמאיים בעילה שאינם עוסקים בסוגיות כלכליות.

בתגובה אמר עו"ד רועי כהן, נשיא להב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים: "בית המשפט בחר בדרך הקלה של חוסר התערבות וגלגל את תפוח האדמה הלוהט של דמי אבטלה לעצמאים חזרה לבית המחוקקים.  דווקא בימים אלה של משבר הקורונה העובדה הצורמת שהעוול והקיפוח הללו יימשכו, מנציחה את מעמדם של העצמאים כאזרחים סוג ב' ויוצרת משבר אמון קשה בין  העצמאים למדינה. 

גם אם תאושר התכנית הכלכלית החדשה המוצעת על ידי ממשלת ישראל, היא רק מחזקת את האפלייה בין העצמאים לשכירים בסיוע הסוציאלי הניתן על ידי המדינה, וזאת באופן קיצוני יותר. כך, בעוד העובדים השכירים יהיו זכאים לדמי אבטלה בשיעור של עד 10,500 ₪, העצמאים, לעומתם, יהיו זכאים במשך אותה התקופה למענק מקסימלי של עד 7,500 ₪. כלומר, בפועל העצמאים יקבלו כ- 30% פחות מאשר העובדים השכירים. מעבר לכך, במסגרת התכנית החדשה המוצעת, העצמאים יקבלו את המענק הסוציאלי בכל חודשיים לעומת העובדים השכירים שמקבלים את הסיוע הסוציאלי בכל חודש.

אנחנו בלהב נמשיך במאבק שהתחלנו להביא לכך שבחוק ההסדרים הקרוב יחוקק חוק דמי אבטלה לעצמאים.

התפיסה הבלתי הגיונית להמשיך לטפל בעצמאים במשבר הקורונה בתוכניות של טלאי על טלאי במקום מנגנון מסודר של דמי אבטלה לעצמאים שיביאו ודאות מלאה וקבלת זכויות על פי דין - מתאימה להתנהלות של מדינות עולם שלישי לא להתנהלות של מדינה מפותחת. כעת, הכדור חזר למגרש של בית המחוקקים, וכל אלה שמתהדרים ברצון לסייע לציבור העצמאים - מבחן ההוכחה עליהם."

לפסיקת בג"ץ: לחצו כאן