שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

"שנחזור במהרה לעבודה, ליצירה ושנדע ימים טובים" - ברכת יו"ר שח"ם אסתי זקהיים לראש השנה תשפ"א

שחקניות, שחקנים וחברינו בתעשיית התרבות, אנחנו בשיאו של אחד המשברים הגדולים ביותר שידע עולם התרבות, ועל סף חורבן כלכלי. דווקא התחלנו את השנה טוב, היו לנו הרבה הישגים, חתמנו על הסכמים, פעלנו בקהילה, הופענו ואז... הגיעה הקורונה...

הפיחות במעמד התרבות והיצירה הגיע לשיא במשבר הקורונה. וכך מצאנו את עצמנו חבוטים ושקופים, פעמיים - פעם רגשית חטפנו מכה בנשמה כיוצרים ושחקנים, ופעם כלכלית חטפנו מכה ישר לבטן ולכיס, כעצמאיים, כי בעצם כל אחד מאתנו הוא עסק קטן.

אבל מצד שני התעוררנו. זו שנה שבה התאהבנו מחדש במקצוע שלנו, שגילינו מחדש את החשיבות בשמירה על התרבות, והספקנו לא מעט – הפגנו, עזרנו, כאבנו את מה שקרה לנו והבנו שאנחנו במלחמה על דרך חיינו, על התרבות שלנו ועל המקצוע שלנו. הבנו שאין לנו ברירה אלא לצאת לרחובות כדי להילחם על דמותה של החברה הישראלית, להילחם על התרבות והחינוך, ולהילחם על הלחם.

הקורונה שהגיחה לחיינו לפני קצת יותר מחצי שנה הביאה איתה עשייה חדשה. במשך חודשים עמלנו ועודנו עמלים בשח"ם לסייע לכם כלכלית, נפשית ותעסוקתית.

אנו פועלם למיצוי הזכויות הסוציאליות שלכם, אנו מלווים אתכם על מנת שתקבלו מענקי עצמאיים, פיצויים, דמי אבטלה, ומענקי סיוע אחרים. אנחנו לא משאירים אף שחקן או שחקנית מאחור.

חשוב שתדעו, גם בתקופת הסגר וגם בתקופת החגים צוות שח"ם עומד לרשותכם. קראו כאן כיצד ליצור אתנו קשר.

שנה טובה נטולת קורונה וקורנת מבריאות ושמחה. שנחזור במהרה לעבודה, ליצירה ושנדע ימים טובים מאלה.

אסתי זקהיים

יושבת ראש שח"ם