שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

לאחר 3 שנים של הקפאת הנושא: 35 מיליון ₪ ישוחררו לטובת יצירות מקור ישראליות!

לאחר 3 שנים של הקפאת הנושא: 35 מיליון ₪ ישוחררו לטובת יצירות מקור ישראליות!

הבוקר נערכה פגישת זום בה נכחו שר התקשורת, בני גנץ ושר התרבות והספורט, חילי טרופר.
השחקנים: נלי תגר, זהר שטראוס, נעה קולר, מרכז פעילות שח"ם אורי רשטיק
והמפיקים: אסף אמיר, ליאת בנאסולי, אדר שפרן ואסף נאווי.


שח״ם, ארגון השחקנים בישראל, מברך ומודה לשר התקשורת בני גנץ ושר התרבות חילי טרופר על שפעלו לשחרור כספי הביד אחרי שלוש שנים של סחבת, לטובת תמיכה ביצירה מקורית אשר תספק פרנסה לאלפי שחקנים. 

אורי רשטיק, מרכז פעילות שח״ם: ״זה צדק פואטי שדווקא בתקופה הזו בה עולם התרבות חטף את אחת המכות הכואבות ומושבת מזה שנה, יוזרמו 35 מיליון ש״ח לטובת התעשייה, היוצרים והשחקנים שזקוקים לה כמו אוויר לנשימה. נמשיך לפעול מול מועצת הכבלים והלווין ומועצת הרשות השנייה על מנת לוודא שהכספים יוזרמו לתמיכה ועידוד יצירה ישראלית״.

כספי הביד הם 35 מיליון שקלים ששילמו הערוצים המסחריים לקופת המדינה, לטובת השקעה בהפקות מקור. ב-2015 קיבל ערוץ 10 את רישיונו ושילם עבור השימוש באפיק 10 סכום של 2.16 מיליון שקל; ב-2017, עם פיצול ערוץ 2 ופרסום המכרז לשימוש באפיקים 12,13,14, הערוצים המסחריים שילמו 33 מיליון שקל נוספים: קשת שילמה 25.2 מיליון שקל; רשת 7.7 מיליון שקל; וערוץ 10 שילם סכום סמלי של שקל וחצי בלבד.

על פי חוק הרשות השנייה, על שר התקשורת לקבוע אמות מידה לצורך חלוקת הכספים בין קשת, רשת, HOT ו-yes, לצורך רכישת הפקות מקור חיצוניות, מעבר לנדרש מהן על פי חוק. הכספים מחולקים גם ל-HOT ו-yes במטרה לפצותן על "הפקעת" האפיקים לטובת הערוצים המסחריים. הנושא לא קודם שלוש שנים, במהלכן אף עתרו קשת ורשת לבג"ץ בדרישה לחייב את שר התקשורת לקבוע באופן מיידי את אמות המידה. אמות המידה כפופות לאישור שר האוצר.