שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

"הבימה" עובר לבעלות עיריית ת"א

התיאטרון הלאומי "הבימה" עובר לבעלות עיריית ת"א

לאחר שנכנס לגירעון של למעלה מ-100 מיליון ש"ח, "הבימה" היה בסכנת סגירה ממשית. למרבה המזל, ומתוך יוזמה משותפת של שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל, משרד התרבות והספורט, הסתדרות העובדים ועיריית תל אביב - הבימה ניצל!
שר התרבות והספורט, חילי טרופר, פנה לראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, בבקשה להעביר את פעילות התיאטרון לאחריות העירייה.
האחרון הסכים מתוך אחריות ציבורית ובעקבות העובדה שהעיר תל אביב מהווה את המרכז התרבותי של המדינה כולה.

העירייה גיבשה מתווה חדש אשר יבטיח התנהלות מאוזנת של התיאטרון כתאגיד עירוני. בנוסף, מינתה העירייה דירקטוריון חדש ל"הבימה", בראשו תעמוג הגב' זיווה פתיר, כמו כן, מינתה את נעם סמל לראש מנהלת המעבר במעמד של מנכ"ל.

אורי רשטיק, מרכז פעילות שח"ם:
"שמחים ונרגשים לקראת פתיחתו המחודשת של התאטרון, ומוקירים תודה לעיריית תל אביב- יפו על הצעד הלא מובן מאליו. ההסכם הקיבוצי החדש שנחתם בין העירייה לשח"ם הוא הסכם פורץ שיבטיח העסקה הוגנת וראויה של כלל השחקנים בתאטרון."

ח״כ חילי טרופר, שר התרבות והספורט:
״אני שמח שלאחר שנים של משבר כלכלי וסכנת קיום אמיתית, הצלחנו להציל את התיאטרון הלאומי והוא ימשיך בפעילותו החשובה והערכית. בתום תהליך ארוך ובשיתוף עיריית תל אביב-יפו הצלחנו לשמור על קיומו של מוסד תרבותי זה, כולל במעמדו הייחודי. ההסכם החדש יבטיח את המשך יצירת התוכן הייחודי שלו וכן את העסקת עובדיו. היצירה התרבותית העצומה בת למעלה ממאה שנה תמשיך ותתפתח הודות להסדר החדש וחרב הסגירה מעל תיאטרון הבימה הוסר. אני מודה לעיריית תל אביב-יפו, להסתדרות, לשח"ם, לנאמנים מטעם בית המשפט, למשרד האוצר ולכל השותפים בפתרון זה״.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו:
"האחריות הציבורית של עיריית תל אביב-יפו לא אפשרה לנו להניח לתיאטרון הלאומי להיסגר. בזכות הקמת הבימה החדש כתאגיד עירוני, ימשיך התאטרון בן ה-100 להתקיים ולשמש שחקן מרכזי בשדה התרבות הישראלי. אני שמח וגאה על המהלך, ונעשה כל שביכולתנו על מנת שתאטרון הבימה ישגשג ויפיק תוצרים משובחים.״

נעם סמל, מנכ"ל התאטרון הלאומי "הבימה":
״בשם משפחת "הבימה" ובשם מיליוני הצופים של "הבימה" מאז 1918 ועד היום, אנו מודים לעיריית תל אביב- יפו ולראשה על ההחלטה הציונית לאמץ את "הבימה" לחיקה ולהירתם למען התיאטרון הלאומי של ישראל״.

גרשון גלמן, יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו:
"לאחר משא ומתן ארוך שנערך על פני שישה חודשים אינטנסיביים הגענו להסכם ראשוני בין ההסתדרות, ועד העובדים ומנכ"ל לשכת החברות העירוניות. ניגשנו להסכם בתחילת הדרך בחששות כבדים כאשר נודע לנו שהמדינה החליטה להתנער מהתאטרון הלאומי של ישראל. באופן אישי, ראיתי בנושא מאמץ עליון כדי להציל את התאטרון הלאומי ואת אחד מאושיות התרבות המרכזיים של מדינת ישראל לאורך היסטוריה, של 102 שנים מיום היווסדו. אני מודה ליוזמתו של ראש עיריית תל אביב-יפו מר רון חולדאי שלקח על עצמו את המשימה הלאומית החשובה הזו, יחד עם הצוות המסור וכל הגורמים הרלוונטיים שכולם נרתמו גם בתקופת הקורונה לקיים פגישות אינטנסיביות ולהוביל את התיאטרון הלאומי, עם תקווה גדולה, לדרך חדשה ולחוף מבטחים. זה היה ברמה האישית אחד האתגרים הגדולים והחשובים ביותר שנקראו לדרכי השנה."

קראו עוד על מעבר "הבימה" לתאגיד של עיריית ת"א:

לכתבה בנושא ב-"Ynet" - לחצו כאן

לכתבה בנושא ב-"וואלה! תרבות" - לחצו כאן

לכתבה בנושא ב-"מעריב" - לחצו כאן

לכתבה בנושא ב-"ישראל היום" - לחצו כאן

לכתבה בנושא ב-"כלכליסט" - לחצו כאן