שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

כללי חלוקת הכספים לשחקנים בגין מכירת סדרות לחו"ל

בשנים האחרונות אנו עדים לפריחה בקרב היצירה הישראלית. במסגרת הצלחה זו יותר ויותר סדרות ישראליות נמכרות לגופי השידור ברחבי העולם. על מנת להבטיח שגם אתם, השחקנים והשחקניות אשר לקחו חלק בהפקות שמכרות לחו"ל, תיהנו מפירות המכירה ותזכו לתקבולים הולמים- שח"ם פועלת להסדרת הנושא אל מול גופי השידור וחברות ההפקה. נכון להיום נחתם הסכם מול חברת קשת המסדיר את הנושא, ואנו מתכוונים לפעול אל מול יתר גופי השידור והזכיינים על מנת שגם מולם ייחתמו הסכמים.

על מנת למסד את המנגנון החליט הוועד המנהל בשחם בשנת 2019 להקים חברה שמטרתה תהיה לגבות את הכספים המגיעים לשחקנים בעקבות מכירת סדרות לחו"ל. ב-1.5.2019 הוקמה חברת שלג – נאמנים לאמנים, שמטרותיה הן כאמור לקבל את הכספים מגופי השידור והזכיינים איתם קיימים הסכמים בנוגע למכירת סדרות לחו"ל, לשמור על הכספים בנאמנות, לקבוע כללים לחלוקת הכספים לשחקנים ולהעביר בהתאם את התמורה המגיעה לכל שחקן ושחקנית העומדים בכללים. האסיפה הכללית של חברת שלג מורכבת מחברי הוועד המנהל של שחם וחברי ועדת הביקורת של שחם, כאשר כמנכ"ל וסמנכ"ל החברה משמשים (בהתנדבות) מנכ"ל שח"ם ומנהל המחלקה לאיגוד מקצועי.

תקנון חברת שלג קובע כי על דירקטוריון החברה לקבוע נוהל לחלוקת הכספים שיכלול כללים שקופים ושוויוניים, ולאחר מכן לפרסם את הנוהל לציבור למשך 30 ימים לטובת קבלת הערות והשגות. בתאריך 3.6.2021 אישר הדירקטוריון את הנוהל המצורף, וכעת אנו מפרסמים אותו ומבקשים מכם לקרוא אותו לעומק, לשאול אותנו שאלות במידה ומשהו אינו ברור, וכמובן להשמיע את דעתכם עליו. 

לא מדובר כאן בהליך פרוצדורלי סמלי בלבד, אלא בהליך מהותי שמטרתו לנסות להגיע לנוסחה המיטבית לחלוקת הכספים.

לעיון במסמך כללי החלוקה לחצו כאן

במידה ויש לכם שאלות/הערות לגבי הנוהל, מוזמנים ליצור קשר עם עמיחי גרין, מנהל המחלקה לאיגוד מקצועי:

בטלפון - 052-8282220

ובמייל - [email protected]