שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

שח"ם: "מו"מ הרפורמה ברשות השידור תקוע"

 
נציגי איגודי היוצרים טוענים כי בכירים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעו להם אתמול כי המשא ומתן על הרפורמה ברשות השידור אינו מתקדם. הדברים עומדים בסתירה להודעת רשות השידור מיום רביעי האחרון כי מליאתה אישרה את עקרונות מתווה הרפורמה שגובשו לאחר רצף דיונים בין אנשיה לבין משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר. בלשכת ראש הממשלה מכחישים את הדברים.

הרשות מצאת כבר תקופה ארוכה בעיצמם של מגעים ליישום רפורמה שתביא לפרישתם של מאות עובדים, קביעת כללי שכר חדשים ולהשקעה בטכנולוגיות חדשות. על פי הודעת הרשות מיום רביעי, המתווה שאושר כולל הסדרה של מימון הרפורמה באמצעות מימוש נכסי הנדל"ן שלה, כגון מתקניה באזור רוממה ובמתחם הקריה בתל אביב. בנוסף נמסר כי חוק רשות השידור יתוקן באופן שייאפשר התחלתו של הליך הדרגתי בן חמש שנים שייאפשר לרשות לעמוד במלוא מחויבויותיה לרכישת תוכן מחברות הפקה מקומיות.

 

רשות השידור הוציאה בשנה שעברה 25 מיליון שקלים בלבד על רכש הפקות חיצוניות. זאת בעוד על פי החוק הקיים, היא מחוייבת בהוצאה שנתית של 36 אחוזים מהכנסותיה, סכום המוערך בכ-180 מיליון שקלים. ההפחתה התאפשרה לאחר שהכנסת אישרה את תיקון החוק שיזמה לשכת ראש הממשלה בעניין. איגודי היוצרים עתרו בדצמבר האחרון נגד רשות השידור וראש הממשלה בנימין נתניהו הממונה עליה, בעקבות האישור שניתן להפחתה בדיעבד של הוצאות הרכש.

 

בסוף דצמבר קבע בית המשפט כי המצב הקיים אינו משביע רצון, וישנו פער מקומם בין הוראות החוק לבין יישומו בפועל על ידי הרשות. עם זאת, קבע כי אין להשיב את שנעשה במהלך 2011 ולבקשת העותרים, הורה למדינה להציג בפניו את תקציב הרשות ל-2012 הכולל גם את תוכניותיה להשקעה ברכש הפקות חיצוניות.

 

בהמלצת בית המשפט התקיימה אתמול פגישה בין נציגי משרד ראש הממשלה ונציגי איגודי היוצרים. היוצרים ביקשו לקבל את המתווה המתגבש בין רשות השידור לבין משרדי האוצר ומשרד ראש הממשלה, בדבר הרפורמה ברשות השידור."נאמר לנו שהמשא ומתן עם הרשות תקוע", אמר ל"הארץ" יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים אורי רוזנווקס, שנכח בפגישה. לדבריו, ביקש מנציגי משרד ראש הממשלה לראות את המתווה המתגבש, אך אלו סירבו להגיש לו אותו. רוזנווקס נימק את בקשתו בכך שמחר אמורה המדינה להגיש לבית המשפט העליון את תגובתה לעתירת איגודי היוצרים.

 

הדיווחים על עיכוב בהסכמה על מתווה בין המשרדים הממשלתיים לרשות, מצטרפים להודעה של פרקליטות המדינה ליוצרים, לפיה על אף הפרסומים בעניין, "לעת הזו המדינה והרשות טרם הגיעו להסכמה בנוגע למימוש הרפורמה ברשות". יש לציין עוד כי בימים האחרונים לא נערכו פגישות בין נציגי הרשות והמשרדים הרלוונטיים.

 

עם זאת גורמים בכירים ברשות מעריכים כי המתווה אכן מוסכם וכי הוא אף צפוי להיחתם בימים הקרובים. במשרד ראש הממשלה אישרו את דבר קיום הפגישה עם היוצרים אך הכחישו את האמירות המיוחסות לגורמים המקצועיים במשרד.