שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

בשל העיכוב בכניסת המשקיעים: ערוץ 10 דוחה תשלומים להפקת הסדרה "אלנבי"

"אלנבי" היא אחת ההפקות המדוברות של ערוץ 10, ובין הבודדות שהוציא לדרך מאז משבר החובות למדינה והמצוקה התזרימית שאליה נקלע בסוף 2011. הסדרה, המבוססת על ספר של גדי טאוב, מסווגת כסוגה עילית ועוסקת בפערים החברתיים בישראל. עם השחקנים המככבים בה נמנים אביב אלוש ומורן אטיאס. לפי הערכות בענף, ערוץ 10 משקיע כ-650 אלף שקל בכל פרק בסדרה.

בערוץ ציפו כי מבנה הבעלות החדש שלו - הכולל בין השאר את חזי בצלאל ואת איש העסקים הצרפתי-שוויצי יריב אלבז - יושלם בקרוב וכי המשקיעים החדשים יזרימו אל הערוץ כ-120 מיליון שקל. עם זאת, בתקופה האחרונה התגלעו קשיים מהותיים בכניסת המשקיעים, וההערכות בסביבת בעלי המניות של הערוץ הן כי התמונה תתבהר רק בעוד כחודש, לאחר בדיקת נאותות שיערכו המשקיעים הפוטנציאליים לערוץ.

 

בעקבות העיכוב הודיע הערוץ לחברת ההפקה של "אלנבי", ינוסן הפקות שבבעלות מוש דנון, כי ידחה את התשלומים בכארבעה חודשים. המשמעות היא שכ-60 עובדי ההפקה צפויים לקבל רק 50%-60% משכרם בחודשים הקרובים. החשש הוא כי חלקם יבחר לפרוש מההפקה והשלמתה תתעכב משמעותית.

 

"זה באמת קשה לי", אמר דנון. "אלה 60 איש שאין סיבה שיושפעו מהמצב. בסופו של יום הם צריכים לשלם שכר דירה ולגן של הילד, והם לא יכולים לבקש פריסת תשלומים. מצד שני, בערוץ רוצים להוציא לדרך את ההפקה ולשלם, אבל באמת אין להם כסף. אני מאוד אמביוולנטי בעניין הזה". דנון הוסיף כי נאלץ ליטול הלוואות בעצמו כדי לממן חלק מתשלום שכר העובדים. "יש סיכוי שחלק מהעובדים יבחר ללכת הביתה וההפקה תיגנז. המטרה שלנו היא לשמור על ההפקה צפה וקיימת".

 

מרכז ארגון השחקנים שח"ם, שחר בוצר, מסר כי גם שחקני הסדרה קיבלו הודעה כי שכרם יעוכב. "לא נסכים לכך שלא יעמדו בהסכמים אתנו", אמר. "אנחנו מבינים את המצוקה של הערוץ ושל המפיק, אבל מדובר פה בשכר של שחקנים שעבדו תחת חוזה, ואלה אנשים שצריכים לקיים משפחות. זה מצב שלא נאפשר. אני מקווה שלא נגיע למצב של עצירת הצילומים".

 

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "הדברים אינם מדויקים. כל התשלומים הועברו ויועברו כפי שתוכנן. את עניינינו עם מפיקים העובדים עם ערוץ לא ננהל מעל דפי העיתון

 

פורסם לראשונה באתר דה-מרקר.