שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

שחקנים בתיאטרון בית ליסין: "לא קיבלנו מחצית ממשכורת פברואר"

עשרות שחקני תיאטרון בית ליסין פנו ביממה האחרונה לארגון השחקנים בישראל (שח"ם), לאחר שקיבלו הודעות ולפיהן 50% ממשכורת פברואר תיכנס באיחור - במסגרת צמצומים ותוכנית התייעלות של התיאטרון הנובעים מגירעון מצטבר של כ-6 מיליון שקל. כאמור, אמש (יום ראשון) לאחר שבשח"ם עבדו על הנושא במשך כל היום, התקבלה הודעה ממנכלי"ת התיאטרון שיתרת המשכורת תשולם היום לשחקנים.

 

בעקבות מגעים אינטנסיביים שהתקיימו במהלך היום בין ארגון שח"ם בריכוזו של שחר בוצר והיו"ר דביר בנדק, לבין מנכ"לית תיאטרון בית ליסין, ציפי פינס, הבטיחה פינס כי תשלם את יתרת הסכום לשחקנים מחר.

 

גורם בתעשייה מסר ל"מערכת שח"ם" כי למרות האשמות התיאטרון, לא מדובר בחוב של העירייה אליו; לדבריו, לפני כמה ימים הוחלט בוועדת התמיכות בעיריית תל אביב כי תיאטרון בית ליסין יקבל תקצוב נמוך יותר ב-2012 לעומת אשתקד, בשל שינוי בקריטריונים, החלטה שאמורה לעלות להצבעה בימים הקרובים. ייתכן שעיכוב המשכורות וההודעה על ביטול הפקות הם חלק ממהלך של הפעלת לחץ על גורמים בעירייה.

 

יו"ר ועד עובדי בית ליסין, דני לוין, אמר מוקדם יותר היום ל"למערכת שח"ם" כי נמסר לו שבשל אי מתן הקצבות ממשרד התרבות והעירייה אין באפשרות התיאטרון לשלם את המשכורות במלואן בזמן, וכי הן ישולמו עד יום שני. הוא הוסיף כי אם הכסף לא יועבר עד מחר בשעה 18:00  ישקלו עובדי התיאטרון את צעדיהם. לדבריו, ייתכן שהתיאטרון "מנסה לשדר" שאין לו כסף, בשל המו"מ המתנהל בחודשים האחרונים בין הוועד המנהל של התיאטרון לעובדיו בנוגע להסכם קיבוצי.

 

משח"ם נמסר: "ביממה האחרונה קיבלנו בשח"ם עשרות פניות משחקנים באשר לעיכוב מחצית המשכורת, שגרם לחלקם לחדלות פירעון בהלוואות קבועות ותשלומים שונים. במהלך היום עסקנו בבירור הנושא מול השחקנים, משרד התרבות, עיריית תל אביב והנהלת התיאטרון. הלנת שכר היא פתרון לא מקובל ולא ראוי ואנו מברכים על ההחלטה לתקן את העוול. שח"ם והנהלת התיאטרון קבעו להיפגש בקרוב".

 

מתיאטרון בית ליסין נמסר: "החלק השני של משכורות העובדים ישולם עם קבלת מקדמה נוספת ממשרד התרבות. בית ליסין נמצא בקשיי תזרים בגלל גרעון מצטבר של יותר משישה מיליון שקל וזאת בשל תת תקצוב של הגורמים המסבסדים. הסיבה היחידה שבגללה לא שולמו המשכורות במלואן היא קשיו של התיאטרון ולא אסטרטגיה כזו או אחרת".

 

פורסם לראשונה ב"כלכליסט