שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

תיבת SOS של שח"ם

 

במהלך השנים מאז הוקם שח"ם, אחת ממטרות העל שלו להגנה על זכויות השחקנים, הושגה באמצעות ביקור בסטים המצטלמים. השנה, שח"ם שם לו למטרה לא לפספס אף ביקור בסט, ולהראות את נוכחותנו בכל סט שמצטלם (קולנוע/טלוויזיה).

 

הביקורים בסטים השונים נועדו לשרת כמה מטרות: בדיקת נאותות הפקהדהיינו, בדיקה שכל זכויות השחקנים נשמרות: שעות מנוחה, חדר מנוחה, אוכל, יחס כללי לשחקנים וכד'. כמו כן, הבדיקה נועדה לאותת להפקות השונות כי יש מי ששומר על זכויות השחקנים ומוצא לנכון לבוא ולבקר על הסט, על מנת לראות במו עיניו קיום תנאי נאותות ההפקה. מטרה נוספת הינה להראות לשחקנים כי יש מי העומד לציידם ומאחוריהם, "נותן להם גב" ושומר על התנאים המגיעים להם. לא זו בלבד, אלא שלפני הביקור הפיזי על הסט, שח"ם גם מאשר את החוזים השונים ומתריע בפני ההפקה, במידה ורואה שהחוזה אינו עומד בתנאי המינימום של שח"ם.

 

עם זאת, לצערנו קיימים גם מקרים בהם תנאי השחקנים אינם נאכפים, והשחקנים נדרשים לעבוד בתת- תנאים, תופעה אותה מנסה ארגון שח"ם לעקור מן השורש.

 

לשם כך הקמנו תיבת מייל מיוחדת, שנועדה לאפשר לכל שחקן, המרגיש שהתנאים על הסט שבו הוא מצטלם אינם ראויים ואינם עומדים בקנה אחד עם התנאים המינימאליים הנדרשים על פי כללי נאותות הפקה- לפנות לשח"ם. מייל זה מיועד לשחקן המרגיש שנעשה לו עוול אך חושש לשתף בכך את הסוכן שלו/ ההפקה/ את חבריו וכד'. התיבה נועדה למנוע חיכוך ישיר בין השחקנים למפיקים ומאפשרת נגישות ישירה לשח"ם, כארגון הממונה על אכיפת תנאי השחקנים. השחקן מוזמן להעביר לנו את המידע ואנו נגיע לביקור על הסט במהירות האפשרית שנוכל. כך נוכל, יחד, לטפל בתלונות מבלי לחשוף את שמו של השחקן.

 

אנו מבטיחים סודיות מלאה לכל שחקן אשר יודיע לנו על מחדליה של כל הפקה. אין כוונתו לחשוף את שם המודיע, אלא לתקן את העוול שנעשה לשחקנים ולוודא אכיפת הזכויות המגיעות לכם.

תיבת הדואר היא:

 

[email protected]

 

נסיים בתקווה כי לא תצטרכו לעשות שימוש בתיבה זו, אך עם זאת, אנו מזמינים אתכם לבקש את נוכחותנו בכל מקום בו אתם חושבים שנוכל להיות לכם לעזר ולאכוף את המגיע לכם. אמנם מיותר לציין, אך נציין בכל זאת שאנו עומדים לרשותכם בכל מייל וטלפון הקיימים במשרד, וגם שם נשמור על פרטיותכם במידה ותבקשו.

 

צוות שח"ם מאחל לכם עבודה פורייה ומהנה.