שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

עדכון: הצלחה רבה לשח"ם בשמירה על תעריפי מינימום לשחקנים

חברות וחברים,

 

בימים האחרונים היינו עדים לתופעה חמורה בה מפיק הסדרה "בני ערובה" בערוץ 10 ניסה באופן חד צדדי ובניגוד להסכם החתום בין שח״ם לערוץ 10 ולאיגוד המפיקים, שלא לשלם לחברי שח״ם את המינימום המעודכן לשנה זו. 

 

ניסיון זה הגיע מצד המפיק חיים שריר, על אף שהגענו להסכמה מפורשת איתו בשבוע שעבר כי ישלם לכל השחקנים החברים בשח"ם את התעריף המעודכן לשנת 2013, ולא יפגע במספר ימי הצילום שסוכמו עם השחקנים.

 

לתדהמתנו, חזר בו המפיק מההסכמה הנ"ל, והודיע חד צדדית לסוכנויות ולשחקנים כי אין בכוונתו לעמוד בסיכום שהושג, והתריע כי שחקנים שלא יסכימו לעבוד בשכר מופחת יוחלפו.

 

פעולה בוטה של החזרה מהסיכום שהושג, מהווה חוליה נוספת בשרשרת של פעולות יזומות בהן נוקט איגוד המפיקים לאחרונה, עת הוא סירב לשלם לשחקנים את תעריפי המינימום המעודכנים, וניסה לפגוע בזכויות השחקנים שהושגו בעמל רב במהלך 13 שנות קיומו של שח"ם.

 

התנהלות שכזו, לא היה בכוונת שח"ם לאפשר. לתוצאות של העימות הזה היו השלכות נרחבות על העניינים הבסיסיים ביותר הנוגעים לשכר השחקנים, כיבוד ההסכמים החתומים שבין שח"ם לאיגוד המפיקים, ויכולתנו לעמוד מול צעדים דורסניים מעין אלו.

 

זו הייתה שעת מבחן לשח״ם ולכל שחקן באשר הוא!

תודה לכל מי שהעלה סטאטוס בפייסבוק ו/או שיתף את הסטאטוס מהפייסבוק של שח"ם.

 

 בתקופה הקרובה נקיים פעולות סודיות בעניין שלא ניתן לפרט לגביה בשלב זה, ואנו זקוקים לפעילים מקרב השחקנים. כל המעוניינים לקחת חלק אנא צרו איתנו קשר במייל [email protected]   או בהודעה פרטית בפייסבוק.