שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

השרה לבנת בדיון בוועדת החינוך והתרבות בכנסת: "שח"ם – אחד הארגונים החשובים והמובילים בישראל"

הבוקר ערכה שרת התרבות והספורט לימור לבנת בוועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת, סקירה אודות פעילות משרדה ומצב התרבות בישראל נכון לסוף שנת 2012. בדיון השתתפו חברי הוועדה ביניהם ח"כ שמעון אוחיון (הליכוד ביתנו), ח"כ רות קלדרון (יש עתיד) וח"כ מסעוד גנאים (רע"ם תע"ל), וכן נציגים בכירים ממשרד התרבות והספורט, משרד המשפטים, משרד האוצר, משרד החוץ, מרכז השלטון המקומי, איגוד מפיקי סרטים וטלוויזיה, החברה למתנ"סים, הוועד האולימפי, מפעל הפיס, ארגוני מורים וגופי תרבות בישראל.

 

בפתח הדיון הציגה השרה לימור לבנת סקירה על פעילות משרדה בתחומי התרבות והספורט בשנת 2012. במהלך הסקירה וכחלק מדבריה על הישגי המשרד שבראשו היא עומדת, ציינה לשבח את פעילות ארגון שח"ם, אשר יזם וארגן את המחזמר "אזהרה", שהעלו בני נוער מהמועצה המקומית חצור הגלילית, בחודש ינואר האחרון. "חברי שח"ם – ארגון השחקנים, אחד הארגונים החשובים והמובילים בישראל, עבדו במשך חודשים ארוכים וממושכים על ההצגה 'אזהרה' שנושאה העיקרי היה המלחמה בסמים. הפרויקט היה מוצלח בצורה בלתי רגילה", הדגישה לבנת.

 

בהמשך הדיון ציין מרכז פעילות הארגון שחר בוצר כי "צריך להסתכל על הפעילות בתחומי התרבות, וכעת היא משולה להפקת מים מהסלע, כיוון שתקציב התרבות הוא מביש". עוד הוסיף שחר בוצר כי "יש להתחיל ולהכין את חוק התאטרון, חוק תרבות כולל שידבר על העלאה הדרגתית של התקציב. צריך להקדים תרופה למכה ולא לחכות לסוף שנת 2014 שבה נצטרך להיפגש בהפגנות".

 

יו"ר הוועדה ח"כ עמרם מצנע הסכים עם הדוברים וקבע כי "תקציבי התרבות והספורט אינם מספקים. על סמך עיסוקיי הקודמים בחיפה ובירוחם, רוב מוסדות התרבות נמצאים בריטואל קבוע של גירעונות וניסיונות להתמודד עם הגירעונות. הוועדה תעשה כל מאמץ ותשתף פעולה עם הארגונים השונים כדי להגדיל את העוגה". מצנע המשיך והדגיש כי "בעקבות הדיונים שקיימנו בוועדה על סגירת תאטרון הרצליה, החלטתי לקדם את חוק התאטרון, כשיש חוק אפשר להגיע גם להסכמים עם האוצר, אחרת הכל פתוח".

 

בתום הדיון בוועדת החינוך, התרבות, והספורט, נפגשו נציגי שח"ם עם חברת הוועדה ח"כ רות קלדרון, ועמה דנו על מצב התרבות בישראל, תוך שימת דגש על הרחבת פעילות התרבות בפריפריה. ח"כ קלדרון הביעה נכונות לשתף פעולה עם שח"ם וציינה כי היא מוכנה להתגייס להקמת שדולת תרבות בכנסת אשר תפעל לקידום הרעיונות השונים.