שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

ארגון שח"ם פנה לתקשורת - "הבימה" שילמה חובות לשחקנים בהפקות פרינג'

במשך כתשעה חודשים לא שולמו לשחקני הפרינג' ב"הבימה" הכספים המגיעים להם, ממכירות הכרטיסים בהצגות בהן הופיעו. מקורם של הכספים הינו ברכישות כרטיסים על ידי קהל המגיע להצגות הפרינג', בעקבות שיווקן על ידי היוצרים עצמם ולא על ידי התיאטרון.

 

במקום להעביר את כספי מכירת הכרטיסים ליוצרים, בניכוי העמלה המגיעה לו, "הבימה" לקח את הכספים לקופתו ולא העבירם לשחקנים וליוצרים בהצגות: "של מי החיים האלה בעצם", "בגלל הלילה", "25", "שירים באשדודית" ו"פולורואיד".

 

לפני כחודשיים פנו שחקני הפרינג' ב"הבימה" לארגון שח"ם בבקשה לסיוע בטיפול בנושא. בחודש אפריל שלח שח"ם להנהלת הבימה ולמנהל התרבות במשרד התרבות והספורט מכתבים אשר דורשים להעביר באופן מיידי את הכספים. במקביל, דרש מהנהלת התיאטרון שמוליק כהן, יו"ר ועד השחקנים החתומים בהסכם הקיבוצי, לשלם את החוב לאלתר.

 

במסגרת המאבק, נוצר קשר עם כתב התרבות של חדשות ערוץ 2 יונתן ריגר, שתכנן לצלם ולסקר פעולת מחאה של שחקני הפרינג' וחברי הוועד המנהל של שח"ם שתכננו לחלק פלייארים ברחבת הכניסה לתיאטרון, פעולה שלא יצאה לפועל עקב ביטול ההצגה "של מי החיים האלה בעצם", שתוכננה לאותו הערב.

 

במהלך העבודה על הכתבה שתוכננה לעלות לאוויר בסוף חודש מאי, קיבלו בימאי הצגות הפרינג' הודעה על כך שהנהלת התיאטרון הכינה צ'קים עבור השחקנים שהשתתפו בהצגות.

 

נדגיש כי מדובר בצ'קים דחויים, אשר התשלום הראשון והקטן בהם אמור להיפדות בסוף חודש יוני 2013 ואילו הסכום העיקרי אמור להיפדות רק בסוף חודש אוגוסט 2013. שחקני הפרינג' הביעו שביעות רצון מהחלטת "הבימה" להעביר את שכרם ותקווה לכך שהתשלומים אכן ייפדו במלואם בעתיד.

 

בארגון שח"ם נמשיך לעקוב אחר הנושא ונוודא כי הסכום אכן יועבר במלואו לשחקני ההצגות.