שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

ארגון שח"ם הגיע להסכם עם תיאטרון "הבימה"

 

סוף לסכסוך העבודה: בעקבות משא ומתן מאומץ בין ארגון השחקנים בישראל להנהלת תיאטרון "הבימה", ומתוך הכרה במצב התיאטרון ורצון לאפשר את שיקומו, חתם ארגון שח"ם המייצג את שחקני "הבימה" החתומים בהסכם קיבוצי, על הסכם לסיום סכסוך העבודה שהוכרז ב-6.5.13. בדיונים השתתף חשב משרד האוצר, אשר אישר וחתם על ההסכם.

 

ביום חמישי 4.7.13 הודיע ארגון שח"ם על הכוונה להשבית את התיאטרון הלאומי החל מ-21.7.13. בשבוע שעבר אף תוכננה פעולת מחאה ברחבת "הבימה", בהשתתפות שחקנים רבים, ביניהם חברי ועד שחקני "הבימה". בעקבות החשש משביתת השחקנים, זימנו הנהלת התיאטרון וחשב משרד האוצר את מנכ"ל שח"ם שחר בוצר ויו"ר ועד השחקנים שמוליק כהן, כדי לדון בטיוטת הסכם שיוביל לסיום סכסוך העבודה.

 

בהסכם שנחתם בין נציגי השחקנים יו"ר ועד השחקנים שמוליק כהן ומנכ"ל ארגון השחקנים בישראל שחר בוצר, לבין מנכ"לית הבימה אודליה פרידמן והסמנכ"ל בני צרפתי, נקבע כי תשלומי השכר, הפנסיה קרן ההשתלמות והביטוחים ישולמו החל ממשכורת חודש יוני 2013 ויועברו לחברות הביטוח ולקופות בהתאם להסכם הקיבוצי בזמן, ומידי חודש בחודשו. כמו כן, נקבע כי כל חובת העבר עליהם נחתם הסדר בין הבימה לקרנות ההשתלמות והביטוחים, ישולמו בזמן.

 

כמו כן, על אף מצבו הלא פשוט של התיאטרון, אשר נמצא בעיצומה של תכנית הבראה, על פי דרישת השחקנים, הוחלט על מתווה שבמסגרתו ישופרו תנאיהם במספר תחומים, החל משנת 2014. כמו כן, הנהלת התיאטרון התחייבה שלא להפחית ממספר השחקנים החתומים בהסכם הקיבוצי מסך מספר השחקנים החתומים היום. בנוסף, הנהלת התיאטרון התחייבה לשלם בשכר חודש יולי 2013 את חוב דמי הביגוד לשחקני התיאטרון ולשפר באופן מיידי את תנאיה של להקת "הבימה הצעירה".

 

אוהד קנולר, יו"ר ארגון שח"ם: "אנו מעוניינים לאפשר את שיקום התיאטרון הלאומי ועל כן בחרנו לחתום על ההסכם. אנחנו מקווים שבזאת תמה הפגיעה בשחקנים, ושמעכשיו נוכל לשלב ידיים לעבר עתיד מוצלח יותר".

 

רכז פעילות שח"ם שחר בוצר: "היום הבהרנו באופן חד משמעי שארגון שח"ם לא יאפשר פגיעה בזכויות השחקנים, גם אם מדובר בתיאטרון הלאומי. אני שמח שלאחר מו"מ מאומץ הצלחנו להגיע לסיכום במסגרתו השחקנים יקבלו את כל הזכויות המגיעות להם ועם זאת יאפשרו לתיאטרון להשתקם".

 

יו"ר ועד שחקני הבימה שמוליק כהן: "חשוב לנו להבהיר כי יצאנו למאבק מתוך אהבה לתיאטרון ולקהל שלנו. אני מקווה שתשלומי הפנסיה של השחקנים מובטחים ברגע זה. נמשיך לפעול לשיפור תנאי השכר וזהו תחילתו של שיתוף פעולה פורה בין ההנהלה לשחקנים, כדי שהשחקנים ימשיכו ליהנות לעלות על הבמה. אני מודה לארגון שח"ם על ניהול המשבר באופן מקצועי ומקווה שיתר הוועדים יבינו שחשוב להיות תחת מטריה משותפת".

 

לסיקור התקשורתי של המאבק מול הבימה לחצו כאן