שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

הנהלת פסטיבל עכו אינה משלמת שכר לשחקנים

שחקנים ב"פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר" אינם מקבלים כל תמורה כספית על השתתפותם בהצגות. במכתב שהעביר היום ארגון שח"ם לשרת התרבות ולגופים מסחריים התומכים באירוע, נאמר כי במידה ולא ייפתח מו"מ באופן מיידי, יאלצו השחקנים חברי הארגון לבטל את השתתפותם בפסטיבל שמתוכנן להתקיים בחג הסוכות.

חברי הוועד המנהל של שח"ם- ארגון השחקנים בישראל, וביניהם אוהד קנולר, משה איבגי, דביר בנדק, יעל שרוני, יפתח קליין וגיא לואל, פנו היום (17.7) במכתבים חריפים לשרת התרבות והספורט לימור לבנת, שר התיירות עוזי לנדאו, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום ולגופים מסחריים נוספים התומכים ב"פסטיבל עכו לתיאטרון אחר", דוגמת בנק הפועלים,  בדרישה להתערב וללחוץ על ראש העיר עכו שמעון לנקרי לדאוג לתשלום שכר לשחקנים המשתתפים בהצגות.

כיום השחקנים המשתתפים בהצגות בפסטיבל עכו שיתקיים במהלך חג הסוכות הקרוב, אינם מקבלים כל תמורה בגין השתתפותם בהצגות, ומקבלים סכום זעום עבור תקופה העולה על  חודשיים חזרות לקראת הפסטיבל (סכום שאינו עולה על שכר מינימום). הנהלת הפסטיבל מצידה, אינה מחייבת את מפיקי ההצגות לשלם לשחקנים עבור ההשתתפות בהצגות תמורה מינימאלית מתוך כספי המימון אותם הם מקבלים ממנה.

בחודש אפריל האחרון נערכה פגישה בין נציגי שח"ם לבין אלברט בן שלוש- מנכ"ל הפסטיבל. במהלכה הועלו על ידי נציגי השחקנים מספר נקודות אותן ביקשו להסדיר, בין היתר גם הדרישה לשלם לכל שחקן תשלום מינימום בגין השתתפותו בהצגות. בתשובה שהתקבלה כעבור חודש מהיועצת המשפטית של העירייה נאמר כי הדרישה לקביעת שכר מינימום לשחקנים נדחית. לאחר חודשיים ללא מענה הועבר לראש העיר עכו שמעון לנקרי מכתב ובו דרשו בארגון שח"ם להתערב בנושא סוגיית שכר השחקנים בפסטיבל. עד היום לא התקבלה ממנו תשובה.

על אף ההערכה הרבה של השחקנים חברי שח"ם את פסטיבל עכו, הם הבהירו במכתבם לשמעון לנקרי ולגורמים התומכים בפסטיבל, כי במידה ולא ייפתח מו"מ באופן מיידי, או יוגדר שכר מינימום לשחקנים, ארגון שח"ם -  על 1,900 חבריו, ייאלץ לנקוט בצעדים למניעת קיום הפסטיבל.

אוהד קנולר, יו"ר ארגון שח"ם: "מצב דברים זה, בו השחקנים אינם זוכים לכל תמורה בגין השתתפותם בהצגות הפסטיבל אינו מקובל עלינו לחלוטין".

שחר בוצר, מרכז פעילות שח"ם: "לא מתקבל על הדעת שמנהלי פסטיבל אשר תקציבו עולה על 3 מיליון ₪, וכל בעלי התפקידים שאינם שחקנים זוכים לשכר ראוי, מצפים כי השחקנים שעבורם מגיע הקהל, יעבדו בחינם. במצב עניינים זה לא נוכל לאפשר את קיום הפסטיבל".