שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

הישג נוסף לשח"ם: השחקנים הגיעו להסכם קיבוצי חדש עם תיאטרון "גשר"

 

בהמשך למהלכים האחרונים של שח"ם בתיאטרון, חתמו נציגי ארגון השחקנים בישראל וועד השחקנים בתיאטרון "גשר" על הסכם קיבוצי חדש עם הנהלת התיאטרון. ההישגים המשמעותיים לשחקנים: בוטל הקיצוץ בשכרם והתשלום עבור השתתפות בחזרות ובפעולות נוספות עלה

כחלק מהפעילות של שח"ם – ארגון השחקנים בישראל, המהווה ארגון יציג של שחקני תיאטרון "גשר", חתמו אתמול נציגי השחקנים על הסכם קיבוצי חדש אשר מיטיב את תנאי השכר שלהם. בניגוד לסכסוך העבודה שהתנהל בין ארגון שח"ם ותיאטרון "הבימה" במהלך החודש האחרון, המו"מ  בין מנכ"לית תיאטרון "גשר" לנה קריינדלין ומנכ"ל ארגון שח"ם שחר בוצר, התנהל ברוח טובה. הצדדים הגיעו להסכם מתוך רצון לפעול לשיפור מצב השחקנים ומתוך התחשבות במצבו הכלכלי של התיאטרון. 

במשך כל שנה במהלך חמש השנים האחרונות ובמסגרת תכנית ההבראה אליה נכנס התיאטרון בשנת 2008, הסכימו השחקנים על קיצוץ הדרגתי בשכרם. אתמול ובמסגרת ההסכם החדש, הוחלט לסיים את הקיצוץ בשכר השחקנים.

עוד הוחלט במסגרת ההסכם כי פרמיית התשלום לשחקן עבור השתתפות בחזרה תעלה ב-25%. בנוסף, תשלום השכר עבור ההשתתפות של השחקן בפעולה שלישית באותו יום (כל חזרה אליה מוזמן השחקן המתקיימת ביום בו השחקן משתתף בשתי הצגות/חזרות נוספות) עלה ב-50%.

ההסכם הקיבוצי המקורי נחתם בין ארגון שח"ם ותיאטרון גשר בשנת 2007, אז היה מדובר בפעם הראשונה שבה התיאטרון חותם על הסכם קיבוצי לשחקניו עם איגוד מקצועי.

אוהד קנולר, יו"ר ארגון שח"ם: "אני מברך את ועד השחקנים של גשר, ואת הנהלת התיאטרון על שהצליחו להגיע להסכם, מבלי להזדקק לסכסוך מתוקשר.  אני מביע תקווה שכך תסתיימנה כל המחלוקות, שעל סדר יומו של הארגון.  זו הוכחה שבארגון שח"ם לא מתייחסים  למאבקים כאל  מטרה בפני עצמה, אלא אך ורק כאמצעי להבטחת זכויותיהם של השחקנים, ולביסוס מעמדם".

השחקן אורי יניב, חבר ועד שחקני גשר: "הגענו לסיכום מצוין עבור השחקנים ועבור התיאטרון שמהווה לנו בית. אנחנו שמחים על ההישג, ומקווים שתיאטרון גשר יזכה לתמיכה הראויה לו כתיאטרון מוביל ופורץ דרך בנוף הישראלי.  ללא תמיכה משמעותית מהמדינה, לא נוכל להמשיך ולספק לקהל את התיאטרון הייחודי והבלתי מתפשר אליו הורגל״.