שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

שח"ם – ממשיכים לעשות לובי לתרבות

ביום שלישי 23.7 ערכו חברי הוועד המנהל גיא לואל ויפתח קליין, מרכז פעילות העמותה שחר בוצר ודוברת הארגון לי זינגר, סבב עם פגישות עם חברי הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, איתן כבל ורונן הופמן. הפגישות עסקו במתן עדכון אודות פעילות ארגון שח"ם, הצגת מחקר "הזכות לתרבות", דיון אודות המצב ברשות השידור וכן הסכנה הצפויה למסך הטלוויזיה בעקבות המעבר לשיטת רישיונות משיטת הזיכיונות הקיימות. כמו כן, בפגישות גויסו חברי הכנסת ליוזמת חוק תיאטרון שיגדיר כיצד על התיאטרון הישראלי להתנהל ובאיזה תקציב.

בפגישה שנערכה עם ח"כ ראובן (רובי) ריבלין (הליכוד), חבר ועדת הכספים, הועלתה סוגיית המעבר מזיכיונות לרישיונות ברשות השנייה. דבר אשר עשוי להוריד משמעותית את מחויבות הזכייניות הפועלות בשוק להשקעה בסוגה עילית.  ח"כ ריבלין ציין כי הוא מאמין שבשוק צריך להיות מפעיל אחד בשיטת רישיונות שיהיה מחויב להשקעה מכובדת בתוכן איכותי. בנוסף, התחייב ח"כ ריבלין לעמוד לצד ארגון שח"ם ולתמוך ביוזמת חוק התיאטרון המתוכננת.

בפגישה עם ח"כ איתן כבל (העבודה) הועלה נושא הרפורמה ברשות השידור. ח"כ כבל פעיל מאוד בנושא, ובעבר אף הציע להפריד את רשות השידור מהמערכת הפוליטית ולשנות את המבנה הפנימי שלה. כמו כן,  הועלתה סוגיית המעבר מזיכיונות לרישיונות ברשות השנייה. ח"כ כבל התחייב לנסות לקדם את ההצעה של פורום ממ"ה (מטה מאבק היוצרים בטלוויזיה ובקולנוע) שבו חבר גם ארגון שח"ם, שמבקשת להגדיל את ההשקעה בסוגה עילית גם בעידן הרישיונות.

בהמשך נפגשו נציגי שח"ם עם חבר ועדת הכלכלה בכנסת , ח"כ רונן הופמן (יש עתיד). גם בפגישה הזו נידונה סוגית המעבר לשיטת הרישיונות. ח"כ הופמן הסכים כי יש לפעול לשיפור איכות התכנים המוצגים על מסך הטלוויזיה ולתמוך ביצירה ישראלית מקורית. הוא הדגיש כי יש לפעול מול הרשות השנייה ומשרד התקשורת בעניין זה. כמו כן, ציין ח"כ הופמן כי בימים אלו הוא פועל יחד עם ח"כ רות קלדרון (יש עתיד) ליצירת רפורמה חקיקתית בתחום התרבות. הוא הדגיש כי על המאבק להיות רחב ולקדם הגנה על תרבות בתחומי הטלוויזיה, קולנוע, תיאטרון וספרות. במסגרת פעילותו, הוא מאמין כי יש לשלב שחקנים בתחומי הוראת המשחק במערכות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.

במסגרת פעילות מחלקת קשרי ממשל, צפויים בהמשך החודש יו"ר הארגון, חברי הוועד המנהל, מרכז פעילות שח"ם והדוברת, להיפגש עם חברי כנסת נוספים החברים בוועדת הכלכלה וועדת החינוך והתרבות, זאת במטרה להמשיך ולדון בנושאים שיפעלו לקידום נושא התרבות בישראל.