שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

נבחר וועד מנהל חדש לשח"ם

 

על רקע ההסכם ההיסטורי שהושג בפסטיבל עכו, נערכה ביום שישי בשעות הצהריים האסיפה הכללית השנתית של שח"ם- ארגון השחקנים בישראל, בתיאטרון צוותא בתל אביב. לאחר שנערכה סקירה של פעילות הארגון בשנה האחרונה והוצגו היעדים לקראת השנה המתקרבת, הציגו עצמם על הבמה 20 שחקנים ותיקים וצעירים שביקשו להגיש מועמדות לוועד המנהל של שח"ם.

 

לאחר תהליך הבחירות שנערך במקום, נבחרו 12 שחקנים לוועד המנהל של הארגון, ביניהם אוהד קנולר היו"ר הנוכחי של הארגון, דביר בנדק שכיהן בעבר כיו"ר שח"ם במשך 5 שנים, גיא לואל, זהר שטראוס, חלי גולדנברג, ישי גולן, ערן איווניר, רוני דותן, רז ליסיצקי, רינת מטטוב ואורי יניב ונדב בושם שהובילו את המאבק לשיפור תנאי השחקנים פסטיבל עכו. כמו כן נבחרו לוועדת הביקורת השחקנים לירון חי ביטון ואפרת ארנון.

 

במרכז האירוע עמדו ההישגים המרכזיים של הארגון בחודשים האחרונים ביניהם ההסכם ההיסטורי שהסדיר תשלום שכר לשחקנים בפסטיבל עכו החל משנת 2014, הסכם לשיפור תנאי השחקנים בתיאטרון "הבימה", הסכם קיבוצי חדש ומשופר שנחתם עם תיאטרון גשר ונושאים נוספים. עם זאת צוין כי היד עוד נטויה ובכוונת הארגון להגיע להישגים חדשים ומשמעותיים למען השחקנים גם בשנה הבאה.

 

יו"ר שח"ם, אוהד קנולר אמר באירוע כי "החשיבות העיקרית של פעילות ארגון שח"ם היא ביצירת מקומות עבודה ושוק תעסוקה פורה לשחקנים בישראל. זאת לצד המאבקים שלנו לשיפור תנאי השחקנים בתיאטרון, בפסטיבלים, בטלוויזיה ובקולנוע. אני מברך את חברי הוועד הנבחרים ומאחל לכולנו שנה של עשייה פורייה ומוצלחת למען התרבות בישראל".

 

מרכז העמותה: שחר בוצר ציין במהלך האסיפה כי "בשנה האחרונה הגענו להישגים חסרי תקדים במאבקים לשיפור תנאי השחקנים. מ"הבימה" ועד פסטיבל עכו. קידום התרבות והיצירה הישראלית מבוצעת על ידי שח"ם בהנהגת הוועד המנהל, כך היה בעבר וכך אני בטוח שימשיך עם הוועד המצוין שנבחר".