שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

דרישה להגבלת קדנציות של מנהלים אמנותיים

לאחר שבחודש מאי האחרון פנו חמשת איגודי היוצרים בתחום התיאטרון ביניהם  שח"ם - איגוד השחקנים בישראל ובת"י - איגוד במאי התיאטרון בישראל,  למשרד התרבות והספורט ולמועצה לתרבות ואמנות, בבקשה שלא לתמוך בתיאטראות רפרטואריים שלא יגבילו קדנציות של מנהלים אמנותיים לתקופה של עד 8 שנים, זומנו ביום חמישי האחרון נציגי שח"ם ובת"י להופיע בפני מועצת התרבות בכדי להציג את עמדתם בנושא.

 

הבקשה שהוגשה לפני כחצי שנה לוותה בחוות דעת משפטית שניסח עו"ד יוסי עבאדי ממשרד עו"ד מיתר, ליקוורניק גבע לשם טל, אשר מציעה קריטריונים חדשים לתמיכה בתיאטראות הרפרטואריים במדינה. בהתאם לכך, דרשו האיגודים ממשרד התרבות, שלא להעביר תקציבים לתיאטראות אשר לא יגבילו קדנציה של מנהלים אמנותיים לתקופה של עד 8 שנים מתוך טענה כי קציבת כהונתו של המנהל האמנותי בתיאטרון לשמונה שנים, תבטיח רוטציה בתפקיד דומיננטי זה ותסייע ביצירת פלורליזם וזרימה חופשית של דעות ורעיונות בתיאטראות.

 

החשיבות שיש בהצגת הנושא בפני מועצת התרבות הינה שבמידה ואכן תתקבל ההחלטה להגביל קדנציות של מנהלים אמנותיים במוסדות השונים הנתמכים על ידי משרד התרבות, תהיה זו קביעה רוחבית שתשפיע על כלל המוסדות בכל ענפי התרבות בישראל ולא רק בתחום התיאטרון.

 

** לקריאת חוות הדעת המשפטית לחץ/י כאן.