שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

ממשיכים לעשות לובי לתרבות

ביום רביעי 30.10.13 ערכו יו"ר הוועד המנהל אוהד קנולר, חבר הוועד זהר שטראוס, מרכז פעילות העמותה שחר בוצר ודוברת הארגון לי זינגר, סבב עם פגישות עם חברי ועדת החינוך והתרבות בכנסת שמעון אוחיון ויפעת קריב, וכן עם יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אבישי ברוורמן ועם ח"כ איתן כבל אשר פעיל בנושא רשות השידור. הפגישות עסקו במתן עדכון אודות פעילות ארגון שח"ם, הצגת מחקר "הזכות לתרבות", דיון אודות המצב ברשות השידור וכן הסכנה הצפויה למסך הטלוויזיה בעקבות המעבר לשיטת רישיונות משיטת הזיכיונות הקיימות.

בפגישה עם ח"כ שמעון אוחיון (הליכוד ביתנו) הוצג מחקר הזכות לתרבות והועלתה ההצעה לביזור פעילות תרבותית בפריפריה. ח"כ אוחיון ציין כי נושא התרבות הישראלית קרוב לליבו והתחייב לעמוד לצידנו בעת דיונים עתידיים על הנושא בוועדה שבה הוא חבר.

נציגי שח"ם נפגשו גם עם חברת ועדת החינוך והתרבות בכנסת , ח"כ יפעת קריב (יש עתיד). גם בפגישה זו הועלו הנושאים שהוזכרו למעלה. ח"כ קריב הציעה ליזום סדרת פגישות בוועדת החינוך והתרבות בכנסת, אשר יעסקו במצב התרבות בישראל. לטענתה, יש לבחור בכל פעם נושא אחד ועליו לערוך דיון מעמיק.

בפגישה שנערכה עם יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת ח"כ אבישי ברוורמן (העבודה), הועלו סוגיית יוזמת החבילה הצרה בכבלים והלוויין, נושא המעבר מזיכיונות לרישיונות ברשות השנייה. דבר אשר עשוי להוריד משמעותית את מחויבות הזכייניות הפועלות בשוק להשקעה בסוגה עילית.  ח"כ ברוורמן הבטיח לעמוד לצידנו בעתיד.

בפגישה שנערכה עם ח"כ איתן כבל (העבודה) נערך דיון אודות מצב רשות השידור. ח"כ כבל פעיל מאוד בנושא הזה והציעה להקים ועדה קרואה ולפזר את מליאת הרשות בהקדם.

מחלקת קשרי ממשל ממשיכה לעקוב אחר הנושאים ולשמור על קשר עם הגורמים הרלוונטיים בכנסת, בממשלה ובגופים הרגולטורים. בהמשך צפויה פגישה של נציגי שח"ם עם שר התקשורת גלעד ארדן ועם חברים נוספים בוועדות הכלכלה וועדת החינוך והתרבות בכנסת.

 

במסגרת פעילות מחלקת קשרי ממשל, צפויים בהמשך החודש יו"ר הארגון, חברי הוועד המנהל, מרכז פעילות שח"ם והדוברת, להיפגש עם חברי כנסת נוספים החברים בוועדת הכלכלה וועדת החינוך והתרבות, זאת במטרה להמשיך ולדון בנושאים שיפעלו לקידום נושא התרבות בישראל.