שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

ארגון שח"ם מרכין ראש עם מותו של אריק איינשטיין

ארגון שח"ם ביחד עם כל תעשיית התרבות בישראל, מרכין היום ראש בעקבות הידיעה על מותו של ענק התרבות אריק איינשטיין. איינשטיין בן 74 במותו, נפטר אתמול בשעות הערב בבית החולים "איכילוב" בתל אביב. הידיעה לוותה בהלם וזעזוע בקרב צעירים ומבוגרים, חילונים ודתיים, בני הדור ההוא ובני הדור הזה, בעצם בכולנו.

 

 

אריק היה בראש ובראשונה שחקן. מרבית מהסרטים שבהם כיכב: סאלח שבתי ומציצים, הפכו לאבני היסוד של התרבות הישראלית. שיריו מהווים את הפסקול של חיינו. לא סתם התחושה היום באוויר היא תחושה של יום אבל לאומי.

 

 

שחקנים חברי שח"ם משתפים החל מאתמול בערב בדפי הרשתות החברתיות שלהם את שיריו של אריק, קטעים מסרטים ותכניות שבהם השתתף, דברי הספד וכאב.

 

 

ולסיום, אנקדוטה קטנה שתזכיר לכולנו שגם אריק איינשטיין בצעירותו נלחם על זכויות השחקנים:  (מתוך כתבה באתר nrg)

 

"לפני שנים רבות, על הסט של אחד מסרטיו אשר צולמו ביפו עורר איינשטיין מרד שחקנים נגד המפיק. הסיבה: אז לא נהנו השחקנים מקייטרינג מפנק, והתפריט על הסט כלל רק סנדוויצ'ים. איינשטיין התגלה כסוציאליסט רדיקלי ושכנע את החברים לפרוץ בשביתה. "נמאס לנו לאכול כל יום סנדוויצ'ים, קח אותנו למסעדה", הכריז באוזניו של צוריאנו, בתור נציגם של השחקנים. צוריאנו השתולל מזעם, אבל נאלץ להיכנע לדרישותיה של הגרסה המוקדמת של עופר עיני. כשהגיעו סוף-סוף למסעדה דאג איינשטיין שיזמינו כמעט את כל התפריט כדי "לדפוק" את המפיק בכיס".