שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

המאבק להגדלת תקציב התרבות

נציגי ארגון שח"ם נפגשו החודש עם ח"כ עופר שלח – יו"ר שדולת התרבות בכנסת, אשר הגיע לביקור במשרדי הארגון החדשים. במהלך הפגישה הועלו הנקודות הבאות: 1. קידום נושא הגדלת תקציב התרבות. 2. קידום מעמד האמן – אנו פועלים יחד עם ח"כ שלח לשינוי שיטת מיסוי האמנים לשיטה רב שנתית (כל 5 שנים), זאת כתוצאה מאופי העבודה שאינו יציב וההכנסות שמשתנות משנה לשנה. כמו כן, אנו פועלים לקידום נושא העברת תשלומי פנסיה לשחקנים שאינם מועסקים בחוזה קיבוצי ונחשבים כפרילנסרים. בנוסף, אנו מקדמים את נושא תשלומי דמי אבטלה לשחקנים בתקופות בהן הם נאלצים לא לעבוד, כתוצאה ממבנה השוק.

בנושאים הללו נפגשנו גם עם ד"ר דני זקן – מנהל אגף ביטוח בריאות בביטוח הלאומי. במהלך הפגישה שקיימנו יחד עם נציגי אמ"י (ארגון אמני ישראל) ועיל"ם (עמותה ישראלית למוסיקאים) הצגנו את נושא מבנה העבודה הייחודי של האמנים וציינו בפניו כי אנו זקוקים לעזרה ממסדית, כיוון שמצבם הכלכלי של האמנים הולך ומידרדר עם הזמן. בשל כך העלנו את הנושאים הבאים:  אפשרות לדרוש דמי אבטלה, על אף שמרבית האמנים מוגדרים כפרילנסרים, התחשבות בשחקניות בזמן ההיריון כתוצאה מהעובדה שמרביתן נאלצות להפסיק לעבוד כבר בחודש השישי ומתמודדות  בשל כך עם קושי כלכלי כבד.

בפגישה שקיימו חברי הוועד המנהל: היו"ר אוהד קנולר, דביר בנדק, זהר שטראוס, ומרכז פעילות העמותה שחר בוצר עם רפרנט התרבות במשרד האוצר, העלנו את נושא הגדלת תקציב התרבות, בהתאם להסכם משרד התרבות עם משרד האוצר אשר מגיע לסיומו בסוף שנת 2014. כמו כן, הדגשנו בפניו את הצורך העז שבפיתוח גופי תרבות בפריפריה, מתוך חשיבה שהדבר יוביל לפיתוח חברתי ושגשוג כלכלי. הסברנו לנציג האוצר כי חשוב וקריטי שהמדינה תשקיע בפיתוח התרבות בפריפריה.

בחודשים הקרובים נצטרך אתכם איתנו במאבק להגדלת תקציב התרבות!!! לשאלות/רעיונות/הצעות אתם מוזמנים לפנות אלינו במייל [email protected]