שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

שר התקשורת ארדן: "אנחנו עדיין בודקים את אופן מימון השידור הציבורי"

 

דיון סוער התנהל הבוקר (19/3/14) בוועדת הכלכלה בכנסת שעסקה במסקנות דו"ח לנדס לגבי רשות השידור. השר ארדן: "שר האוצר הסכים לממן את עלויות הסגירה והפתיחה מחדש".

יו"ר הועדה, ח"כ אבישי ברוורמן, פתח את הדיון בטענה כי יפעל לסיום הרפורמה ברשות השידור עוד במושב הבא של הכנסת. שר התקשורת גלעד ארדן אמר ש "שר האוצר הסכים לממן את עלויות הסגירה והפתיחה מחדש בתקציב שיאפשר הקמת גוף כזה, ללפיד מגיעות ברכות על אימוץ מסכנות הועדה. מדינות רבות מכירות בכך ששידור ציבורי הוא משהו שהממשלה מתקצבת. עם זאת הוסיף ש "אנחנו עדיין בודקים את אופן המימון של השידור הציבורי".

לגבי הלו"ז לביצוע הרפורמה אמר השר ארדן ש "השאיפה היא שבשבועיים הקרובים יופץ תזכיר ממשלתי מטעם משרד התקשורת והוא יגיע להצבעה לקראת פתיחת המושב הבא של הכנסת."

יו"ר ועדת לנדס, רם לנדס פתח את דבריו בכך ש "הדבר המשותף לכל חברי הועדה הוא שניגשנו למלאכה הזו בחרדת קודש. זאת משני טעמים: החשיבות העצומה שאנחנו מיחסים לשידור הציבורי, והעובדה שלמסקנות של הדו"ח  יהיו השלכות לגבי אנשים שהם עולם ומלואו. ניסינו ליצור שידור ציבורי שלא פותר בעיה נקדותית אלא שידור ציבורי יעיל, רלוונטי, משוחרר מלחצים פוליטיים, שיעבוד גם בעוד עשרים שנה. השידור הציבורי כפי שהוא היום לא משרת את הציבור בישראל.

לנדס סיכם את המלצות הדו"ח: "יוקמו שלושה ערוצים: ערוץ בעברית, ערוץ בערבית וערוץ לילדים. קבענו סכומי מינימום של תכן שיופנה למסך עם יחסים ברורים בין עלויות השכר לעלויות התכן. זה מאד אנושי לפחד מדברים חדשים, גם ביציאת מצרים 80% בחרו להישאר בעבדות כי הם פחדו משינוי."

ארדן תיאר את החלוקה התקציבית של התכנית: "התכנית מחולקת לשלושה חלקים:  עלויות סגירת הרשות הקיימת, עלויות הקמת הגוף החדש ועלויות שוטפות של גופי השידור. "

דבריו נקטעו על ידי ח"כ מיקי רוזנטל, ששאל האם כל העובדים הולכים הביתה או שחלק ישארו. ארדן ענה ש "זו תשובה שאיני אומר לעסוק בה, המבחן שלי ושל הממשלה הוא למנות איש מקצוע ראוי שיקים גוף חדש שיעסוק בגיוס כח אדם. מבחינה מוסרית ראוי שחלק נכבד מהאנשים שישתלבו בגוף החדש יהיו עובדי רשות השידור הקיימת.

להמשך הכתבה שפורסמה באתר "קולנוען" לחץ כאן