שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

השחקן דור צויגנבום זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל תיאטרונטו

ארגון שח"ם מברך את השחקן דור צויגנבום שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל "תיאטרונטו" 2014 שהסתיים ביום שבת האחרון ביפו. צויגנבום זכה בפרס על משחקו בהצגה "מדוע הרגתי את אמא שלי" על פי מחזה שכתב, בבימויו של חנוך רעים. ציון לשבח הוענק לשחקנית עדי שניר על משחקה בהצגה "ללעוס בזוקה בארון", שכתבה בבימויו של חבר שח"ם יונתן צ'רצ'י.

הפסטיבל, שהתקיים זו השנה ה-24, נמשך שלושה ימים בניהולו של יעקב אגמון, והתקיים באולמות יפו העתיקה ובעיקר בתיאטרון יפו והסמטה. חבר השופטים בפסטיבל כלל השנה את דדי ברון, רוני ניניו ושי פיטובסקי. מלבד תשע הצגות התחרות, עלו בתיאטרונטו גם שתי הצגות אורחות בבכורה. סטודנטים מהאקדמיה לאמנויות המופע, בניהולו של אברהם עוז, העלו מופעי חוץ שהנושא שלהן היה הצגות שייקספיר לרגל 450 שנה להולדת המחזאי הבריטי.

"מדוע הרגתי את אמא שלי" הוא מחזה נשכני וציני, שאצור בו כאב גדול. הוא מתאר את מערכת היחסים הסבוכה בין הגיבור לאמו. מנימוקי השופטים: "הפרס מוענק עבור יצירה מקורית, אישית, רגשית ורבת עוצמה. בזכות משחק וירטואוזי, אירוני, פרוע ובזכות בימוי מלא דמיון. באמצעות כריזמה ושנינות מרובה תופס דור את הקהל מהרגע הראשון, ולוקח אותו עמו ברכבת הרים סוחפת אל עבר מערכת יחסים מורכבת וקשה של נער עם אמו לאורך שנים רבות. קולו של הנער הזה הוא ייחודי במינו, כמו קולו של השחקן המצוין הזה . זוהי חגיגה אמיתית של תיאטרון".

הפרטים נלקחו מתוך כתבתה של תמר רותם במוסף גלריה של עיתון הארץ. להמשך קריאת הכתבה לחץ/י כאן