שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

שחקני שח"ם על פרשת ההדלפות: "על המשטרה להפסיק לעשות יח"צ על חשבוננו"

ההדלפות החוזרות והנשנות מחדרי החקירות, לגבי חשודים ופרטי מעשיהם, הביאו את הוועדה לביקורת המדינה לכנס דיון בכנסת. לדיון, שנערך לבקשתו של ח"כ בועז טופורובסקי מסיעת יש עתיד, הגיעו גם שחקני טלוויזיה ותיאטרון מוכרים כדי למחות על הפגיעה בהם.

טופורובסקי ציין כי בשנת 2010, למשל, נפתחו על ידי המשטרה 348,312 תיקי חקירה - שרק 42 אחוז מהם הגיעו לתשתית ראייתית לביצועה של עבירה על ידי החשוד. "אני מלא בהערכה למשטרה, לפרקליטות ולבתי המשפט, אך אנו רואים לצערנו פער גדול בין מספר תיקי החקירה שנפתחים למספר התיקים המגיעים לכדי גילוי. פרסום שם החשודים ופרטי החקירה עוד בטרם הובהר אם יש או אין תשתית ראייתית מספקת עלולה לפגוע פגיעה בלתי סבירה ובלתי הפיכה באותם חשודים ולהרוס את חייהם". חברי הוועדה העבירו את בקשתם למבקר.

 השחקן גיא לואל, חבר הוועד המנהל של ארגון שח"ם הוסיף: "מדובר באנשים פרטיים, וההדלפות הורסות חיים של אנשים. כל עוד לא הוגש כתב אישום, אין כל סיבה לפרסם פרטי שחקנים או אנשים מוכרים אחרים שנקראו לבירור בתחנת המשטרה. פרסום שמו של השחקן לצד המילה 'עבירה' מכתים את שמו לתמיד, לא משנה כמה נכתב 'זיכוי' לאחר מכן".

 שחקנית נוספת, שרית וינו אלעד, אמרה דברים דומים: "שחקנים אינם אנשי ציבור, והניסיון לייצר רכילות ויחסי ציבור על גבם הורסת את חייהם ופוגעת בפרנסתם הנוכחית ובאפשרות לקבל עבודה עתידית. חייבים לשים לזה סוף". בעוד במשטרה טענו כי הביקורות כלפיהם חסרות בסיס, הגיבה וינו אלעד: "אתם טומנים את הראש שלכם בחול".

לקריאת הכתבה שפורסמה באתר נענע 10 לחץ/י כאן