שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

מבצע "צוק איתן": עשרות שחקני שח"ם נסעו לשמח את תושבי הדרום

 

בעקבות המצב הביטחוני והירי הכבד לעבר יישובי הדרום, במהלך השבועות שבהם התקיים מבצע "צוק איתן", יצאו עשרות שחקנים חברי ארגון שח"ם ליישובי הדרום. בין השחקנים היו יפתח קליין ואורי פפר שביקרו חיילים באשדוד, דרור קרן, טל לוי ועמרי רוזנצוויג שנסעו למושבים במועצה האזורית חוף אשקלון, נטלי עטיה ושמעון מימרן שצפויים לבקר את תושבי אופקים. עוז זהבי, עמוס תמם והצמד דובדבני וקובץ' נסעו יחד לעיר נתיבות. בהמשך נסעו גם כוכבי "החממה" השחקנים שיר מורנו, דר זוזובסקי וגאיה שליטא-כץ ליישובי הנגב. לאחר מכן הצטרף גם דביר בנדק ששימש תושבים לא מעטים וכן אבי גרייניק. בהמשך נסעו גם אגם רודברג, עופר שכטר ורבים נוספים.

בין היתר, השחקנים ביקרו במקלטים ובמרחבים המוגנים שביישובים השונים: אשקלון, אופקים, אשכול, בני שמעון, באר טוביה, בני עייש, נתיבות, הר חברון, חוף אשקלון, חבל יבנה, קריית מלאכי, שדות נגב, שדרות, שפיר ואשדוד. הפעילות מתבצעת בשיתוף משרד התרבות והספורט. השחקנים קיימו מופעי ליצנות, תיאטרון, מפגשי אמנים וסדנאות אימפרוביזציה, ג'אגלינג ועוד.

לא מדובר בפעם הראשונה שבה מתגייס שח"ם למען תושבי הדרום. לפני כשנתיים, בתקופת מבצע עמוד ענן קיימו שחקנים חברי שח"ם נסיעות יומיות ליישובי עוטף עזה ועד לטווח של 40 ק"מ מהרצועה. בין השחקנים היו גם עוז זהבי, אושרי כהן, כוכבי "בובה של לילה", דביר בנדק, אבי גרייניק, שרי גבעתי, רן דנקר ואחרים.

אוהד קנולר, יו״ר שח״ם: "בייחוד בזמן כזה נמדדת כוחה של התרבות והתרומה שלה  להעצמת החברה. תרבות ישראלית היא הסיפור המשותף שלנו, הכוח המניע אותנו שמאפשר לנו לשמור על שפיות בזמנים קשים. אני גאה בשחקנים חברי שח״ם שעושים מכל הלב את המובן מאליו ויוצאים בהמוניהם לפגוש ולהנעים את זמנם של תושבי הדרום במרחבים המוגנים".

לקריאת הכתבה שפורסמה בוואלה! תרבות לחץ/י כאן

לקריאת הכתבה שפורסמה בוואלה! סלבס לחץ/י כאן

לקריאת הכתבה שפורסמה בYNET לחץ/י כאן

לקריאת הכתבה שפורסמה בהארץ לחץ/י כאן

לקריאת הכתבה שפורסמה בישראל היום לחץ/י כאן