שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

מסתמן סיום למשבר התקציב בפסטיבל עכו

 

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי החליט להוסיף את הסכום הנדרש עבור קיום 11 הצגות פסטיבל עכו, כפי שתוכנן מלכתחילה. בעקבות ההחלטה להוסיף את התקציב המתאים, כל אחת מהצגות תקבל תקצוב מתאים אשר יאפשר ליוצריה לשלם לשחקנים אשר משתתפים בהצגה,על פי ההסכם שנחתם עם ארגון שח"ם במהלך שנת 2013, ובתום מאבק ממושך.

תקציב ההפקות החסר שהלך והצטמצם ככל שעיריית עכו הלכה והגדילה בהדרגה את המימון לפסטיבל מוערך כיום בכ–200 אלף שקלים. זו היתה אבן נגף רצינית במשא ומתן בין היוצרים לפסטיבל והדבר האפיל על יציאתו לדרך של הפסטיבל,עד כדי סכנה ממשית לקיומו.בעיית התקציב נבעה מההסכם ראוי וצודק, שנחתם בשנה שעברה בתום מאבק מתוקשר בין עיריית עכו,הנהלת הפסטיבל והארגונים שח"ם ובת"י. ההסכם חייב את פסטיבל עכו לכלול סעיף המחייב את היוצרים לשלם שכר מינימום לשחקנים ולבמאים. ואולם מנגד, תקציב ההפקות לא גדל בהתאמה, מה שחישק את היוצרים ולא הותיר להם שוליים מספיק רחבים לתשלום לרכיבי ההפקה האמנותית והטכנית (תאורה, תפאורה, כוריאוגרפיה וכדומה)

בסוף השבוע שעבר,הודיע מנכ"ל הפסטיבל אלברט בן שלוש לארגון השחקנים שח"ם שעמד בפרץ ולא הסכים לסגת מההסכם כי הוא יכובד וכי העירייה תגדיל את התקציב כך שיכסה את כל 11 ההפקות.

אוהד קנולר יו"ר שח"ם:"שמחתי לקבל את ההודעה כי בכוונת העירייה להגדיל את תקציב ההפקות לפסטיבל עכו, כך שיאפשר תשלום לשחקנים וליוצרים. פסטיבל עכו לתיאטרון יוצר שתמיד היווה מוסד פורץ דרך לאמני ישראל, מתווה היום מדיניות ברורה – לא עוד עבודה בחינם של אמנים. אני מאחל הצלחה ליוצרי ושחקני הפסטיבל.

 לקריאת הכתבה שפורסמה במוסף גלריה של עיתון הארץ לחץ/י כאן