שח"ם - ארגון השחקנים והשחקניות בישראל

הכנסת אישרה את חוק רשות השידור: "היום השידור הציבורי מפסיק לקחת - ומתחיל לתת"

49 שנה אחרי שנחקק חוק רשות השידור, מליאת הכנסת אישרה בשעה זו בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לסגירת רשות השידור, ולהקמת גוף חדש לשידור ציבורי, שיכלול את ערוץ 1, ערוץ ילדים וערוץ בערבית. כ-1,500 עובדי רשות השידור יפוטרו עם תנאי פרישה נדיבים, ולפחות כ-180 עובדים יעבר לעבוד בגוף החדש. במסגרת הצעת החוק, אגרת הטלוויזיה תבוטל ממרץ 2015. 

ההצעה אושרה בהתאם להמלצות הוועדה בראשות איש התקשורת רם לנדס, לאחר שנחתם היום הסכם סופי עם ההסדתרות, שכולל שישה עמודים. החוק אושר בתמיכה של 45 חברי כנסת, 11 התנגדו ונמנע אחד.

"היום אנחנו מתקנים את המעוות ומחזירים לעם ישראל את מה ששייך לו. השידור הציבורי מפסיק לקחת ומתחיל לתת", אמר ארדן במליאה. "עם ישראל יקבל בקרוב תמורה ללא אגרה. החוק הזה והדרך שבה הוא נחקק, הם עוד הוכחה לחוסנה של הדמוקרטיה הישראלית".

עוד אמר השר ארדן במליאה עם אישור החוק כי "החוק הזה הוא בשורה לכל מי שהתרבות והחברה הישראלית יקרה לו. החוק הזה הוא בשורה לכל מי שיודע שהחוסן שלנו לא נמצא רק בצבא חזק, אלא גם ביצירה, בהיסטוריה, בתרבות ובמורשת ישראל. בייחוד בימים לא קלים אלו, החוק הזה והדרך שבה הוא נחקק, הם עוד הוכחה לחוסנה של הדמוקרטיה הישראלית. אני גאה להכריז: היום, השידור הציבורי, חוזר אל מקומו הטבעי, אל עם ישראל".

 

הפרטים נלקחו מתוך כתבה שפורסמה בעיתון TheMarker